Gå til innhold

Noen unge alenemødre med 2 eller flere barn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du i starten av 20-årene og alenemor til 2 barn eller mer er jeg interessert i å vite om din hverdag, og om du trives med situasjonen eller ikke. Forholdet mitt funker rett og slett ikke, men er redd jeg ikke klarer meg alene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 25 og har to barn, en gutt på 5 og en datter på 3. De har hver sin pappa, men kun kontakt med far til yngste. Også eldste er åp samvær hos han, da eldste sin far ikke har vist seg siden eldstemann var baby.

Far til yngste og jeg var gift, jeg klarer meg så vidt det er. Sosialt og i forhold til ungene går det kjempefint, det er jo noen tøffe tak innimellom, men det går. Det verste er økonomien. Jeg mistet jobben i sommer, jeg var kun vikar og fikk ikek fornyet vikariatet fordi det ikke fantes ledige stillinger. Jeg får veldig lite i dagpenger (kun 8000) i mnd på grunn av at jeg har hatt reduserte stillinger og mammaperm de siste årene. Jeg får OS og litt i bidrag, det er ikke fett på noen måte. Jeg har omtrent 20 000 i mnd totalt, og husleie på 12 000 inkl strøm.. Det går akkurat rundt.

Jeg er veldig glad for at jeg har gode venner. Plutselig kan jeg få lunsjbesøk, som har med lunsj både til seg selv og meg. Jeg er aldri ensom eller trist lenger, jeg er trygg på at jeg har valgt rett.

Jeg har valgt å ikke ha noen TV-kanaler for å spare penger, det samme med internett. Har heller et bittelitt dyrere abbonement på mobilen som gjør at jeg kan bruke mobilnettet som nett via dataen.

Vi har akkurat kjøpt drager i lekebutikken, til 49,50 stk. De funker kjempefint og vi har vært ute å lekt med dragene de tre siste dagene, ting trenger ikke være dyrt. Sist uke var vi mye ute i hagen, syklet i skogen osv.. Opplevelser er mer verdt enn penger.

Anine :)

Skrevet

Jeg var der for en del år siden :)

Det kan kjennes tøft, men bedre enn å være i et dårlig forhold. For det er tøffere, helt ærlig.

Om du tenker økonomi, så går det bedre enn en tror. Men rik er en ikke som aleneforsørger. Nav har mye bra her :)

Skrevet

Til 18.56 Anine.

Jeg er ikke alenemor, og har ikke tenkt å gå fra mannen heller, men velger å svare for etter å ha lest innlegget ditt så vil jeg bare si at du virker som en utrolig voksen og fornuftig 25åring!

Og sikkert en fantastisk mamma også:))

Det viser bare at penger ikke er alt, men hvordan man har det med seg selv,familien,venner og ikke minst barna:)

Respekt!

Klem

Skrevet

Oi, tusen takk 19.14.

Det varmet godt :)

Klem tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...