Gå til innhold

Noen som er flinke med Word her? Sliter sånn med sidetall i et dokument her...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså: det jeg skal gjøre, er å ha sidetall i bare deler av dokumentet.

 

De første 50 sidene skal det være sidetall på. Men det som kommer etter der, er vedlegg, og skal ikke ha sidetall. Noen som har peil på hvordan jeg får til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh yess...det er dritt, mannen i huset fiksa det for meg på oppgavene jeg leverte...

 

hvilket tekstbehandlingsprogram har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, nå leste jeg overskriften...:)

 

Mener å huske at du må "dele" opp worddokumentet. Regner med du skal levere elektronisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge inn et sideskift. Det forteller at her stopper alle innstillinger og du vil begynne på nytt.

 

Gå til fanen Sett Inn, sett markøren der du skal starte uten sidenummer og trykk knappen Sideskift, finner den helt til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Supert hvis du finner ut hvordan mannen din ordnet dette, og skriver det her... for jeg skjønner ikke i det hele tatt hvordan jeg skal gjøre det... :S

 

Problemet er at jeg skal gjøre om hele dokumentet mitt til PDF for å sende det til trykkeriet.

 

Er en masteroppgave. Så først skal masteroppgaven komme. Med sidetall. Så skal jeg ha 50 sider med vedlegg bak der igjen. Men disse skal ikke ha sidetall. Men viktig at jeg får dem med i PDF-dokumentet, ellers får jeg trykt opp 8 eksemplar av masteroppgaven uten vedlegg... vil jo ikke ha det heller :S Men så er det jo det igjen at vedleggene ikke skal være "en del av" masteroppgaven da. Derfor ingen sidetall i den delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hang jeg ikke helt med. Jeg bruker sideskift etter hvert hovedkapittel, da disse skal starte på nye sider. Men sidetallene fortsetter jo fordi? Er det en annen funksjon du snakker om her?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, hadde samme typen innlevering på oppgaven min. Gubben skal nå forklare, og jeg prøve å skrive...(retningslinjer for oppgaveskriving er no dritt..!)

 

 

1. Sett inn sidetall i dokumentet ditt. På siste side der du skal ha sidetall, marker nederst på den siden, i teksten, etter punktumet, så indikatoren står etter punktum.

 

2. Gå til menyen "Sett inn" og trykk skift. Da får du flere valg, marker "neste side" og trykk OK.

 

3. Da skal det om du markerer topptekst, finne "topptekst inndeling 1" i dokumentet og på vedleggene finne inndeling 2. Sørg for å stå på første side i inndeling 2 i toppteksten(der sidetall står).

 

4. Litt avhengig av wordversjon.. så skal du nå i menylinjen for topptekst finne en knapp "samme som forrige" Den er inntrykt, trykk denne ut.

 

5. Da kan du slette sidetall på "inndeling 2"( i toppteksten). Trenger bare å slette sidetallet i den første siden i inndeling 2.

 

6. Veldig viktig å ikke slette nederst i dokumentet før innleggene, det gjorde jeg, og gubben måtte på nytt igjennom denne leksa og fikse det for meg:) Sletter du etter punktum på siste siden med sidetall, så fjerner du inndelingen, og da er det "tilbake til start.."

 

7. At dokumentet ska omgjøres til PDF skal ikke ha noe å si.

 

 

 

Haha, kortfatta å greit ikke sant......heh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette surret jeg fælt med selv før jeg leverte masteroppgaven min i juni, men tror du jeg husker hva jeg gjorde for å få det til? Neida... Skal se om jeg kommer på det. Lykke til forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...