Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Hva jobber dere som? Og hvordan kom du ut byttet? Jeg elsker jobben min, og synes i og for seg inntekten er ok. Hadde aldri jobbet så lenge i dette yrket om det ikke var for at jobben er så givende. Problemet er bare at jobben spiser meg opp, får aldri tid til å ta meg helt inn igjen. Der jeg jobber er det helt vanlig at man jobber søndagskvelder og minst 2 dager i høst- og vinterferie. Flott at ambisjonene er høye, men minuset er jo at jobben spiser opp fritiden jeg vil bruke på barn og mann. Nå kunne jeg virkelig ønske meg en 8-4 jobb, men er så klart åpen for litt overtid i ny og ne. Utfordringen er å finne en jobb som er interessant og engasjerende, men som samtidig er ok å kombinere med familie.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg er lærer, og jobber nå som støttepedagog i bhg. Er jo fortsatt innen pedagogikken, men rammene rundt passer en småbarnsmor bedre :-) Jeg jobber 6 timer og 45 minutter hver dag + 4 timer ubunden tid pr uke. Jeg har ansvar for 1 barn + språk/ spillgrupper med 5 andre barn. Selvsagt noe for- og etterarbeid + skriving av IUP osv her også, men på langt nær de enorme mengdene det er i skolen.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Da har du spesialpedagogikk? Eller? Hvordan er lønna? Tror dette er en jobb som kunne passet meg. HI
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Nei, det kreves ikke spesialpedagogikk. Måtte gå ned i lønn, men det var SÅ verdt det... Tjener 347.000 i året. Ulempen er at det er vanskelig få fast stilling på ett sted som støttepedagog, da stillingen blir opprettet ettersom barnet som innvilges støtte begynner på skolen, flytter osv. Har hørt om støttepedagoger som flyttes fra bhg til bhg. Men foreløpig ser det ut til at jeg blir her jeg er en god stund Anbefales, jeg stortrives :-)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 Høres absolutt ut til å være noe for meg Men fast stilling har jo også noe å si, med 3 barn og huslån. Kjenner mange som har gått motsatt vei, dvs fra barnehage til skole, men var ikke klar over at man også kunne gå motsatt vei uten etterutdanning. Bare det å ikke ha 60 tentamener 2 ganger i året, over 50 foreldrekonferanser, midtveisvurderinger i 4 ulike fag (også 2 ganger i året) +++. 347 000 i året er faktisk ikke et veldig stort hopp nedover, om man ser på grunnlønnen min. Takk for tipset. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå