Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Svigerinnen min har bedt meg om å lese en tekst i bryllupet deres. Jeg kunne velge mellom flere bibeltekster eller finne en "passende tekst" selv (iflg presten). Jeg er ikke så veldig religiøs av meg, og vil helst velge en tekst som ikke dreier seg så mye om Gud, mer om kjærlighet og det å leve sammen og ta vare på hverandre. Tror dere presten godtar det, og isåfall, noen forslag??
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg liker disse veldig godt: - LYSET Kjære, alt som du viser meg no – så utenkt som mangt av det er – kan det vel hende eg ikkje forstod om du ikkje var meg så kjær. Eg stansa vel uviss, utan svar, som framfor eit ukjend land, om ikkje min kjærleik til deg var for meg som ei lykt i mi hand. Den lyser meg fram, så eg kan gå inn og gjere meg kjend i kvar krok. Det er ikkje sant at kjærleik gjer blind. Kjærleik gjer klok. Haldis Moren Vesaas ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ord over Grind Du går fram til mi inste grind, og eg går óg fram til di. Innanfor den er kvar av oss einsam, og det skal vi alltid bli. Aldri trenge seg lenger fram, var lova som galdt oss to. Anten vi møttes tidt eller sjeldan var møtet tillit og ro. Står du der ikkje ein dag eg kjem fell det meg lett å snu når eg har stått litt og sett mot huset og tenkt at der bur du. Så lenge eg veit du vil koma iblant som no over knatrande grus og smile glad når du ser meg stå her, skal eg ha ein heim i mitt hus. Haldis Moren Vesaas ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Jeg holder ditt hode i mine hender, som du holder mitt hjerte i din ømhet slik allting holder og blir holdt av noe annet enn seg selv Slik havet løfter en sten til sine strender,slik treet holder høstens modne frukter,slik kloden løftes gjennom kloders rom Slik holdes vi begge av noe og løftes dit gåte holder gåte i sin hånd Stein Mehren ~~~~~~~~~~~~~~~~
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå