Gå til innhold

Jeg har vel løyet - hvor alvorlig er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

MIn mann gjennom 6 år var utro mot meg for noen måneder siden. Han har ikke innrømmet det men jeg vet det pga bevis. Det kom selvfølgelig som et sjokk og hele min verden raste sammen. Vi har ett barn sammen. Og jeg fikk vite om utroskapen noen måneder etter vi mista vårt ufødte barn i missed abortion! Jeg har vært langt nede pga dette! Og VELDIG usikker på om jeg skulle fortsette forholdet! Jeg som hadde vært 100 % trofast mot ham gjennom disse 6 årene (som man selvfølgelig skal være!) og ikke hatt en tanke på utroskap... Og så har han vært det.

Jeg som hadde stått på hodet for ham og familien min og prioritert de foran ALT, ja kanskje prioritert de FOR mye og forsømt venner litt... Etter jeg fikk vite at han vært utro begynte jeg å gå ut endel med venner. Jeg hadde bestemt meg for ikke å være utro tilbake men så møtte jeg en fyr som jeg ble veldig intressert i. Dette er nå 2 måneder siden og vi møtes 1-3 ganger/uke, har hatt sex noen ganger og prater sammen hver dag på tel.

Jeg har vært helt åpen fra første møte med denne fyren om at jeg er gift, at min mann har vært utro. Og i begynnelsen av forholdet var jeg også ærlig om at jeg var nettopp usikker på om jeg skulle skille meg eller ikke. Etter hvert sa jeg til denne fyren at jeg var sikker på at jeg ville det skulle være slutt mellom meg og min mann fordi det vil jeg men at jeg fortsatt bor her fordi jeg ikke har funnet noe annet sted å bo hvilket faktisk er sant, jeg går på alt av visninger, både leie og kjøpe men veldig vanskelig å få leid pga så stor pågang her jeg bor og så har jeg ikke funnet noe jeg vil kjøpe... Foreldrene mine bor slik at jeg får 2 timer reise til jobb og det orker jeg ikke!

Det som er er at jeg har sagt til min mann eller x da, også før jeg møtte denne fyren, at jeg er VELDIG usikker på om jeg klarer fortsette med ham og jeg har sagt at jeg går på visninger. Men jeg har jo ikke sagt rett ut til min mann (x)at det er slutt, det har jeg ikke klart!

Nå har jeg bare så dårlig samvittighet fordi når denne nye fyren har spurt om mannen min har forstått at det er slutt, så har jeg svart ja.

Til tross for at vi begge har sagt at vi er forelska så sier vi stadig til hverandre jeg og han fyren jeg har møtt at vi ikke har lovet hverandre noe, særlig han har sagt det mye, For han vil jo ikke at jeg skal la han påvirke mitt valg og det er jo sant.

Hvor dårlig samvittighet burde jeg ha overfor den nye fyren for at jeg har løyet og sagt at min mann har forstått at det er helt slutt? Jeg er redd for å miste han nye så derfor innser jeg nå at jeg løy men det var ikke en bevisst løgn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiks problemet! Drit i løgnen!

Jeg mener; snakk med din mann og problemet er løst.

Skrevet

Enig her.. Si til mannen din at du flytter ut og prøver å finne deg nytt sted å bo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...