Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Hva hadde dere sagt hvis deres datter på 16 år hadde dratt på date med en på 23?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 NEEEEEI! Og så hadde jeg lurt på om 23-åringen var pedofil. I tenårene dater man dem på samme alder.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Helt enig med dere over her. Han er alt for gammel for henne. Det må være noe riv ruskende galt med han på 23 som dater ei på 16.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 I min ex sin vennegjeng er det helt normalt at de dater jenter ned i 17 års alderen, og de er alle 23. Men jeg synes det er en for stor aldersforskjell!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 Nei. Ikke en på 23! Til og med 19 hadde jeg godtatt, men ikke 23! Han er jo voksen, for svingende! :-O (Hvordan jeg skulle holdt henne hjemme, vet jeg ikke, men nød lærer naken kvinne å spinne!)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #7 Skrevet 8. oktober 2011 Først tenkte jeg så koselig - men ville ikke latt min datter dratt ut med en fyr på 23. 7 år er en stor aldersforskjell når den yngste er så ung.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #8 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg hadde tatt en ekstra prat om at det er lov å si nei og sikker sex. Minnet henne på at jeg alltid bare er en tlf unna. Gitt henne 200kr eksta til hvis nødvendig taxi (som vanlig) Og ønsket henne en fin kveld, og kanskje krysset fingrene for at dette ble første og siste daten. Kan ihvertfall love deg at jeg ALDRI hadde uttrykt misnøye med daten, da vet jeg at jeg kunne regnet med et lengre forhold enn nødvendig UANSETT! Stahet hos tenåringer er ikke til å spøke med!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #9 Skrevet 8. oktober 2011 Helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor gutter i midten av 20 årene dater tenåringsjenter i det hele tatt. Men så er VELDIG mange 23-åringer umodne da, mentalt! Snakker av erfaring.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #10 Skrevet 8. oktober 2011 Vel, jeg ble sammen med samboer når jeg var 15 og han 21. Takk gud for at foreldrene mine lot meg styre mitt eget liv.. tenåringer er rebelske og å nekte de noe som helst fører ikke så mye godt med seg Nå er vi sammen (5 år senere), samboere og venter et barn sammen. Såklart, det kommer jo mye an på det psykiske.. er de på bølgelengde, har samme omgangskrets osv så kan det gå.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #11 Skrevet 8. oktober 2011 Spesielt at nesten alle synes det er grunsomt at en 23 åring er interessert i en 16 åring, når det er noen som er bekymret for datteren sin.. Jeg hadde et innlegg her for litt siden, fordi jeg sliter litt med tanken på at samboern min sin ex (mor til hans to første barn) bare var 16 når de ble sammen, han var 23..da fikk jeg høre at jeg var teit, og at det er helt normalt at 23 åringer like såpass unge jenter..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #12 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg får hetta bare jeg tenker på at min lille skatt en gang skal gå på date ;-) Men nå er hun 3 år da, så det er en stund til heldigvis... Jeg var akkurat fylt 17 da jeg begynte å date min nåværende mann. Han var da 22. Jeg var moden for alderen, han var vel som 22 år gamle gutter pleier å være ;-) Verken mine eller hans foreldre sa noe på det, tipper at mamma & pappa tenkte sitt, men de sa ingenting. Nå i ettertid kan jeg se at aldersforskjellen var stor, livet til en 17 åring er ofte veldig forskjellig fra en 22 åring - men likevel jenter er ofte mer modne enn guttene i den alderen. For oss var det i allefall helt riktig. Vi holdt sammen i 2år, hadde en liten pause da vi studerte på forskjellige steder, men fant ut at vi ville satse på hverandre etter en liten stund. Nå har vi vært sammen i 11 år, gift i 3 og er foreldre til ei fin jente på 3. Og det er vel gjerne slik at hvis foreldrene sier nei, så skal man iallefall gjøre det ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #13 Skrevet 8. oktober 2011 Ser ikke helt problemmet jeg da. Kjærligheten setter ingen grenser. Jeg var selv bare 15 år da jeg traff min ungdomskjæreste, han var da 31 år. Vi var sammen til jeg var over 20 år. Han var og vil alltid være min største kjærlighet. La nå 16 åringen styre dette selv.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #14 Skrevet 8. oktober 2011 Når jeg var 15 traff jeg eksen min som da var 21. Vi var sammen i 5 år, kjøpte hus og fikk barn sammen. Jaja, sikkert ikke det smarteste som var ser jeg nå, men det var rett og slett fordi jeg ble eldre, det ble ikke han. Jeg kunne aldri, hverken da eller nå, vært sammen med noen på min egen alder.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #15 Skrevet 8. oktober 2011 Dib damer i et nøtteskall.. I ei annen tråd her no var det det nesten ingen som så nooooe problem med at en 30 åring potensielt var interresert i ei 17 åring:P Men nå synst plutselig alle at det en på 23 og en på 16 er ekkelt? og det er det jo! Min datter hadde IKKE fått gått! Men det ER jo UTROLIG ekkelt når en på 30 sikler på en 17 åring og!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #16 Skrevet 8. oktober 2011 7 års mellomrom er i seg selv ikke så mye når man tenker på voksne mennesker, men i DEN alderen (når hun er 16 og han 23) synes jeg det er for stor aldersforskjell..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #17 Skrevet 8. oktober 2011 en 16 åring har ingen ting med og date en på 23. dem får holde seg til noen på sin egen alder.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #18 Skrevet 8. oktober 2011 Når jeg var 15 var jeg sammen med en på 22 år. Mamma og stefaren min var ikke happy men hva kunne dem gjøre. Gjorde det til slutt slutt med kjærsten min fordi stefaren min plaget moren min pga. oss. Syk syk mann som tidligere hadde forgrepet seg på meg. Gjorde det kun slutt fordi han lot sin missnøye gå grundig ut over moren min. Du kan si hva du vil til en 16 åring, men nekter du henne og date en på 23 år så kan jeg love deg at hun gjør det. Mitt råd er at du ikke sier noen ting som helst på det. Da er det større sjanse for at det blir med denne ene daten.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #19 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg var sammen med en på 21 da jeg var 16 (nesten 17), og ser egentlig ikke noe galt i det. Men det kommer jo selvfølgelig an på jenta og gutten. Pappa nekta meg først å treffe han, men det endte jo i at jeg stakk av og traff han uansett.. Han var verdens greieste fyr!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #20 Skrevet 9. oktober 2011 Hadde sagt nei. Var sammen med en på 21 da jeg var 16 og han var syk i hodet. Skulle ønske moren min hadde sagt nei egentlig... (Hun er en fantastisk mor altså, ikke misforstå meg )
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #21 Skrevet 9. oktober 2011 Oi, her var mange negative Det kommer an på jenta mener jeg da. Selv har jeg alltid vært voksen for alderen og ble sammen med en på 23 da jeg var 17. Vi er fortsatt sammen 9 år senere
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #22 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg var 16 når jeg traff min samboer. ( han var 26.).. Mange rundt oss reagerte, men vi er fortsatt sammen, å har vært i lag i 7 år, og har 1 barn! han var meget klar på aldersforskjellen, å tok ikke intiativ til noe før jeg var klar for det! Vi har det kjempebra i lag, og jeg er glad vi ikke hørte på de rundt oss i starten!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #23 Skrevet 9. oktober 2011 Det er samme aldersforskjell som på mine foreldre. De har vært sammen siden min mor var 16. Jeg ville forsikkret meg om at hun brukte prevansjon og at hun viste at hun kunne ringe oss hjemme om det ble mindre hygglig, men ellers ville jeg ikke gjort så mye annet enn å fiske litt om hvordan han var.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #24 Skrevet 9. oktober 2011 7 år ikke rare aldersforskjellen !! Jeg hadde også prata om sikker sex osv. En jente på 16 kan være moden og en gutt på 23 kan være umoden for alderen. Regner med at jentene kommer til å bli sammen med menn som er noe eldre enn dem, da det er vanlig. Selv har jeg vært sexuelt aktiv siden jeg var 14, og når jeg var 16 hadde jeg vært sammen med mange menn som var 7 år eldre enn meg ! Jeg innser min begrensning i å blande meg inn i mine ungers liv når de straks er voksne, og satser på at jeg har lært de såpass godt opp at de gjør det som føles riktig for dem, uansett om jeg ville tatt samme valg eller ei ! Man er tross alt over den seksuelle lavalder når man er 16.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #25 Skrevet 9. oktober 2011 Nei nei nei nei nei nei nei nei nei og nei !! Hva blir det neste? Date med en på 40? Fysj og æsj. Si at det er uaktuelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå