Gå til innhold

Flott at barn får dyr men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttene til naboen har fått en søt liten pus. I dag kom de dragsene med den. Den yngste på 4 år prøvde å bade den i en søledam, og jeg sa at slik måtte han ikke gjøre.

Så kom den eldste (6 år) på at de kunne begrave den. Bar den stakkars katten etter skinnet på ryggen bort til sandkassen. Den yngste kom med spade. Gav klar beskjed om at de måtte slippe katten straks. De såg forbauset på meg, før den eldste sier; "men, det er jo vår?"

Ærlig talt, er det virkelig normalt oppførsel? Gutten min på 5 år sto med store øyne og såg på de. Fortalte han for sikkerhets skyld etterpå at slik måtte han aldri gjøre mot pusen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter tåler en god støyt. De løper bort om de ikke vil mer.

Om du var redd for dyrets liv så sa du vel ifra til barnas foreldre?

Skrevet

Feil: barn skal ikke ha dyr så det er ikke flott at dyr får barn. Å anskaffe et dyr er en beslutning de voksne tar og det er også de som må ta ansvar. Dine naboer er noen idioter og barna kan ende opp med å bli klort både her og der.

Og nei, det er ikke normal oppførsel av et barn på 6 år. De har neppe hatt dyr før? Isåfall, foreldrene har sviktet. Det er MIN mening.

Skrevet

Ikke normalt at en 6-åring behandler et dyr på den måten. Jeg ville sagt fra til foreldrene.

Skrevet

At ungen blir klort ser jeg ikke på som et problem akkurat... Høres ut som om de er rimelig avstumpet. Hadde snakket med foreldrene og at den stakkars pusen får inn et par gode klor i mellomtiden.

Skrevet

Ja, kommer til å si ifra. Siden den var så liten, klarte den ikke komme seg unna.

Katter tåler en støyt, men man trenger da ikke prøve å drukne den/begrave den uansett?

Er deres første kjæledyr. Tror nok foreldrene har sviktet fullstendig her...

HI

Skrevet

Alle dyr, og mennesker, tåler en støyt. Det er likevel ikke ensbetydende med at man kan herje vilt og gjøre som man vil.

Si fra du. Det ville jeg gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...