Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Har en schäfer hanne som er nervøs av seg. Han er kjempe snill og god mot 6 åringen vår. Men han er som sagt nervøs. Tåler omentrendt ikke å bli snakket til, da tisser han som regel. Blir det for mye kjas med han, så kan han finne på å tisse da også. Spesiellt ille er det om det er mannen som snakker til han, noen ganger kan det dreie seg om noe så simpelt som at mannen roper han til seg i hagen for å ta på halsbåndet. At han bjeffer og er bajas når det er noen utenfor porten, finner jeg normalt for rasen. Og når han att på til ikke ser annet enn skoa, så er det vel heller ikke så rart (2 m høyt gjerde/port). Men når vi er ute på tur så blir han helt idiot når vi treffer andre hunder og skal forbi. Han "låser" seg helt på den andre hunden og nistirrer og "eksploderer" når den andre hunden kommer nære. Tisper går det som regel litt bedre med. Pr. i dag finnes det ett unntak når det gjelder hanhund, og det er en liten dott. Vi ser det sånn at dette er en nervøs hund som ikke vet hvordan han skal oppføre seg mot andre hunder. Vi prøvde å sosialisere han fra vi fikk han, men det er så mye småbikkjer her som eies av eldre damer som er livredde han fordi han er schäfer. Så dem nektet jo da sine hunder å hilse på han. I tillegg lurer vi mer og mer på om det har vært noe som har skjedd han før vi fikk han. Fikk han fra kennel når han var 4 mnd. Men det kan jo også hende at det bare er sånn han er, har hørt at hele kullet hans er litt "myke" av seg. Broren hans ble opprinnelig kjøpt av politimann og skulle bli poltihund, men egnet seg ikke til det. Vi har prøvd det meste. Er det noen som har noen råd til hva vi kan gjøre? Å avlive er ikke noe alternativ for oss da vi alle elsker hunden.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg vil anbefale deg å se den episoden som hundehviskeren på tvnorge..hjelper en familie som har en hund som tisser for allt.. Jeg så den denne uka tror jeg. Jeg har brukt hans metoder. Og de gjør underverker. Tror nok du har en hunderase som krever myye.. de trenger jobb..utfordringer. kløv kanskje. ,)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Skal se om jeg klarer å finne den. Har du en link til den kanskje? Schäfere er litt myke, men denne er unormalt nervøs til schäfer og være. Har hatt samme rasen før. Vår gutt krever egentlig ikke så mye. Han er en rolig og bedagelig kar, bare nervøs. Om vi herjer litt her så blir han helt fra seg. Vil helst ha det stille og rolig.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Får han daglig oppgaver som fører til mestring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå