Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Har to uker igjen til termin. Har ligget mye bedre an i forhold til vektoppgang i dette svangerskapet enn i forrige. Men er nå oppe i en økning på ca 18 kg. Og de siste dagene har jeg vært så ekstremt sulten! Skikkelig intenst sulten, sånn at jeg MÅ ha mat, ellers føler jeg meg dårlig. Jeg kan spise og spise, men blir ikke mett. Sultfølelsen kan lindres delvis en kort stund, men max en halvtime, så er jeg så sulten igjen at det føles som jeg ikke har smakt mat på et døgn! Prøver å drikke vann for å døyve sulten, men synes ikke det hjelper. Hva i all verden skal jeg gjøre?! Hvis jeg skal tilpasse matinntaket etter sulten, og dette fortsetter fram til ungen kommer, så kommer jeg jo sikkert til å gå opp 10 kg før den tid!!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Slik hadde jeg det i ukene 5-10 av svangerskapet, raste opp 4 kg på disse ukene. Jeg angrer litt på at jeg ikke var litt strengere enn meg selv, for jeg føler jeg må "ta inn igjen" disse kiloene for å unngå å ha lagt på meg mer enn de 10-12 kiloene som i hodet mitt er greit (har et litt ugreit forhold til mat og vekt). Jeg veit at det er tåpelig, og prøver så godt jeg kan å innstille meg på 15 kilos vektøkning. Men det er ikke lett. Hva med å drikke en koffeinfri kaffe, urtete eller vann når behovet melder seg, og de om det hjelper. Evt en gulrot eller andre grønnsaker (aldri hørt om noen som legger på seg mye av gulrot, blomkål, broccoli og tomater)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå