Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 har skrevet om dem før for de som måtte irritere seg over det.... De er hyggelige og betaler leia i tide. Ikke har de fest heller.. MEN de spille musikk HELE tiden, og jeg holder på å bli sprø av å høre på. Mannen min mener vi ikke kan si fra da de ikke spiller mellom 23.00-07.00. Vi har stuen vår rett over deres og hører musikken selv om f.eks har på TV. Det er godt isolert, og vi har aldri hørt en lyd fra tidligere leieboere, så de spiller HØYT! Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg er enig med mannen din.. Sånn er det nå å ha leietakere..
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg tenker at det er prisen man må betale for å ha leieboere. :-)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Det får man tåle! Spiller de ikke sent på natta bør du ikke bry deg.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 Ville spurt pent om de kunne dempe musikken litt mellom 22 og 08...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 Forresten sier loven at det skal være ro mellom 23 og 07...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #7 Skrevet 8. oktober 2011 Du kan ikke kreve noe, selvfølgelig. Men jeg tipper de ikke er klar over hvor godt det høres oppe hos dere. De fleste mennesker ønsker å være minst mulig til bry, så om du forteller at det er plagsomt demper de seg nok litt, samt er litt flau over det hele. Kommunikasjon kan løse det meste...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #8 Skrevet 8. oktober 2011 Fordelen med leieboere er at de betaler en del av avdraget på lånet for dere, ulempen er at dere har noen boende "oppå dere" som dere bare må ta hensyn til og finne dere i at lager både lyd og forstyrrelser i livet deres. Spørsmålet er om det er verdt det, er pengene på konto verdt det å ha folk boende i huset sitt? For oss var det verdt det når vi var unge og barnløse, nå som vi er voksne (37 og 41 år) og med fire egne barn er det overhodet ikke interessant lenger. Nå setter vi for stor pris på privatlivet og vil ikke ha leieboere i huset vårt. Nå bruker barna den delen av huset som lekerom og arena for vennebesøk. Kanskje blir det greit med leieboere en dag igjen, når ungene har flyttet hjemmefra og vi er blitt "gamle". Da kan vi kanskje leie ut billig mot hjelp til snømåking Om dere prioriterer pengene dere får inn ved å ha leietagere, må dere leve med den forstyrrelsen det er i livet deres å ha de i huset deres. Så enkelt er det.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #9 Skrevet 8. oktober 2011 kan gå ned å høre hvor høyt de faktisk spiller, er anlegget på fult, kan du be dem dempe seg. er det bare litt høyt, må du bare godta det
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #10 Skrevet 8. oktober 2011 Hva med å prøve den vennlige metoden? Be leietakeren komme opp og høre selv hvordan det høres ut........ Alternativt, så får dere vurdere ekstra støydemping. Har du også sjekket hvor stereoanlegget står? F eks mot bærevegg, festet som takhøytalere eller annet som kan gi ekstra lyd i etasjen over.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #11 Skrevet 8. oktober 2011 Det er ekstra bjelkelag og isolering mellom leiligheten og hovedhuset. Vi har leid ut til flere andre tidligere uten å ha hørt en lyd med mindre de har hatt fest. Anlegget deres er vanlige gulvhøytalere som ikke står inntil egg mot oss, det er volumet som er helt vanvittig. Hi
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #12 Skrevet 8. oktober 2011 Dere kan ikke gjøre stort, i følge loven. Dere kan selvsagt spørre pent om de kan dempe musikken littegranne. Vi leier ut til en kjempekoselig familie. Mannen min jobber skift. Barna deres har soverom under vårt og tenåringen deres spiller også HØY musikk, så høy at mannen min ikke fikk sove etter nattskiftene. Vi ba dem pent om å dempe musikken på dagtid annenhver uke (når han jobber skift). Det tok de heldigvis hensyn til Nå har de halvannet år igjen på kontrakten, og selv om de er koselige og leia alltid kommer som den skal, så har vi bestemt oss for å ikke fornye kontrakten. Kjenner jeg gleder meg voldsomt til å overta hele huset selv :-) Plutselig får vi to ekstra soverom, kjellerstue, et til bad og større vaskerom. For ikke å glemme at vi får ha hele gårdsplassen, uteboden deres og ikke minst - kun ha vårt eget bråk å tenke på! :-) Vi har små barn og jeg går hele tiden rundt og ber dem om å ikke bråke, kaste ting i gulvet eller hoppe. For jeg vil ikke sjenere dem med bråket vårt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #13 Skrevet 8. oktober 2011 Dere tar betalt for å ha de der, så lenge de ikke spiller i tidene det skal være stilt kan du ikke blande deg opp i det hele tatt hva de gjør i SITT hjem.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #14 Skrevet 8. oktober 2011 Kanskje du kan få noen tips her. Jeg ville bedt de dempe seg eller skru ned bassen. http://www.regjeringen.no/nb/dep/krd/dok/regpubl/otprp/19971998/otprp-nr-82-1997-98-/9/3.html?id=304657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå