Gå til innhold

Utøya meg i ræva!!! Skriver denne dama...

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://cwaldorf.blogg.no/1317852333_utya_meg_i_rva.html

Det går ikke an å si at man blir lei av å høre om Utøya...det er jo det minste vi kan gjøre,som medmennesker å følge med på etterspillet..og se hva konsekvensene blir. Og etterforskningen,tenk på hvor mye som skal gjennomgåes. Det er klart det blir my mediadekning av dette...Men herregud,det må vi tåle...

Hedre alle som har ettervirkninger etter denne fryktelige hendelsen.

Bare tilfeldig at jeg kom over denne bloggen.

Jeg vil ikke henge ut henne..jeg har selv flere venner som sier at de begynner å bli "lei" Utøya-nyheter. Synes det er skammelig jeg!

Vær et medmenneske.

Og hvis det kommer et Utøya-armbånd så skal jeg være snar å kjøpe et for å vise min støtte!

Mine tanker går til de etterlatte... Enig meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja... nok en tom fjortis-blogg som ikke skjønner at livet er mer enn sminke, bleika hår og hvordan bli mest mulig oramge i trynet. Hun blir vel voksen en dag hun også skulle jeg tro.

Skrevet

Jeg har repsekt for de etterlatte, jeg synes det er en tragedie og jeg vet at jeg ikke kan forstå den smerten og skrekken disse menneskene har opplevd.

Men ja, jeg begynner å bli lei. Mest kanskje medias behov for å fråtse i det som fins av informasjon rundt dette, jeg trenger ikke å vite hva ABB spiser til middag, eller hva hans favorittbok var som barn.... eller hvem han feiret jul med.... akkurat de nyhetene er unødvendige.

Og det at det hele tiden letes etter noe "nytt" man kan skrive om Utøya synes jeg er bare fjåsete.

Men det betyr ikke at jeg ikke er et medmenneske og har respekt... det betyr at jeg har liten respekt for media som hauser opp dette.

Skrevet

Det er vel lov til å være lei av nyheter om Utøya som egentlig ikke sier noe som helst. Mye av det media pressanterer er bare slette "Se og Hør reportasjer" plasert i andre medier. Veldig mange andre nyheter fortjener mer spalteplass i dag. Det betyr ikke at vi skal glemme hva som hendte.

Skrevet

Reagerer i grunn mer på denne kommentaren på bloggen hennes:

Faktisk helt enig med deg! Drittlei hele utøya. Ikke mitt problem at ungdommene ikke klarte å løpe fort nok. Når de har så fritids at de bruker ungdomsstiden sin (og sommerferien sin) på en politisk ungdomscamp, så var de retarde uansett.

Skrevet

Jeg er GØRRLEI hele greie jeg. Jeg har full respekt for de etterlatte og omkommende, men er lei medias mas og fjas..... Er lei de samme nyhetene om og om igjen, samme tingene på nytt hele tiden, når det faktisk kommer noe nytt så får jeg interesse for det. Men samme nyheten i 3-4 versjoner blir man leeeeeeeeeeeeeeeeeeeei av

Skrevet

Blir litt sjokkert når jeg leser svarene til enkelte her..

Lei..jamen kan dere ikke la være å lese..el høre på de nyhetene som kommer om igjen da?

Få med det som er nytt?

Fatter ikke at dere kan si dette,en ting er jo at media seller jo vannvittig mye på denne saken. Dette er jo jobben dems.

Men det kommer jo fram nye ting hele tiden.

Jeg vil gjerne høre mer om hva som skal skje med landets mest forhatte kriminell?

Og om det er mulighet for at vi kan oppleve slikt igjen?

Om vi får et politihelikopter som er tilgjengelig 24 i døgnet?

Det er jo masse som vil komme ut av denne saken...

Må være mulig at man som enkeltmenneske klarer å sile ut hva man vil ha med seg?

HI

Skrevet

Sånn er det alltid med store saker... først skriver de om alt som skjedde i saken etterhvert som det kommer fram, i et halvt år kanskje. Så er det bare noen måneder til rettssaken starter, og da kommer det hele om igjen.

Skrevet

Jeg har lest mye av skriveriene til denne jenta tidligere, og hun har store problemer på mange måter, desverre. Er ikke helt god:(

Skrevet

Jeg har ikke lest bloggen, og har ikke noe ønske om å lese den heller. Jeg må si jeg er lei av alle spekulasjonene, all grafsingen i privatliet til både offre, reddningspersonalet og tredjeparter. Jeg har ikke noe behov for å lese om hva ABB hadde til middag, hvor han feiret jul eller hva fengselsbetjentene tenker om ham.

Det er klart dette er en stor sak, men av det som skrives nå er minst 90% sladder som bare tjener å tilfredstille nyskjerrigheten og sensasjonslysten til folk.

Skrevet

Jenta virker jo veldig usympatisk og en smule dum:-/

Uansett, jeg har all medfølelse med de etterlatte og synes selvfølgelig det som er skjedd er bare forferdelig, men som en over her skriver, media fråtser og fråtser i hendelsen og bruker den for det den er verdt.

Det er tragisk og jeg skjønner ikke hvordan journalister/media har hjerte til å faktisk sko seg på slike tragiske hendelser.

Det minste porblemet er at vi som medmennesker blir lei av å høre om Utøya.

Skrevet

Jeg har ikke lest bloggen, for jeg er drittlei Utøya jeg også. Og jeg har full respekt for at folk har forskjellige meninger om det. Jeg jobber på Sundvollen hotell, jeg var der fra fredag morgen til utpå mandag, jobbet livet av meg med å koble pårørende med ungdommer, pakke folk inn i tepper, gi dem dusj og en seng, en skulder å gråte på og noen å snakke med.

Jeg er drittlei!!!

Skrevet

Unnskyld meg 17.39

Syns ihvertfall du burde holde deg for god til å spy ut at DU er drittlei! Eier du ikke stolthet? Snakker om egoisme!

Skrevet

Vet ikke hvem som ikke eier stolthet, heller ikke respekt for andres reaksjoner, når DU forteller MEG hvordan jeg skal føle??

Er jeg egoistisk fordi jeg har følelser som DU/DERE ikke syns er riktige.

Kriseteamet har sagt at det er helt greit og NORMALT at vi som var involverte er drit lei.

Så jeg tenker jeg hører på de, jeg...

Skrevet

Skal innrømme at jeg er litt lei av Utøya og terror i media, ikke at jeg mangler empati på noen måte, synes det er forferdelig det som har skjedd. Men samtidig tenker jeg at det kansje er bedre hvis det tones litt ned i nyhetsbildet, også for de som er rammet. Det er jo uansett ikke slik at vi glemmer, men kansje det blir lettere å komme seg litt videre for de som var der eller er pårørende uten å bli bombadert av Breivik-oppdateringer og fokus i nyhetene på tragedien. Ikke at det glemmes, men at man kansje da kan slippe konstant å få rippet opp i det.

Skrevet

Jg skjønner du er lei av mye..men jeg tenker nå på de etterlatte. De fortjener aldri at deres nærmeste skal bli glemt!

Litt spesiell du da som sier at du er lei..d finnes da muligheter for å slå av tv,el la være å lese. Jeg vil ihverfall ha med meg alt som er nytt i saken.. og det som vil skje framover. Det er det minste jeg kan gjøre..få med meg historien,,,,

Skrevet

Dette er noe av det verste som har skjedd norge siden 2 verdenskrig. så såklart blir det mye skrevet om i media. Og når det gjelder denne tankeløse drittungen som har skrevet dette, leste gjennom kommentarene hun hadde svart på;" Hva med å finne kniven og kutte pulsåren din"? Herregud, kan jo nesten ikke annet enn å le av henne!

Skrevet

Det fins muligheter for å la være å lese aviser og se nyheter på tv, men for oss som jobber der er det helt umulig å "slå av". 95% av alle jeg er i kontakt med i løpet av en dag, spør meg eller prøver å snakke med meg om det. Telefoner, mailer, gjester, leverandører....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...