Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Her blir det hjemmelagd fiskegrateng fylt med purreløk,gulrøtter og makaroni. Ved siden av har vi poteter og grønnsaker. Blir det noe igjen tar vi med på kinaresturant i mårra så minsten på 1år kan spise grateng der:))
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Hjemmelaga kjøttkaker, med selvplukka tyttebærsyltetøy, lokale gulrøtter og poteter. Og butikksaus. Mannen som lager middag i dag.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Har ikke bestemt oss helt enda... Men en av disse: *hjemmelaget pizza *lasagne med salat og brød *tapas *greske kjøttboller, søtpotet, salat og annet "tilbehør" *Kjøttsuppe (om ungene får bestemme) *bakt potet med tilbehør *Pastasalat med godt brød til *indrefilet av svin marinert i jack daniels, fyllt med ost og surret med bacon, med salat til. Jah, vi har problemer med å bestemme oss:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Andebryst, men tilbehøret har vi ikke klart å bestemme oss for
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 Her blir det skikkelig usunt:) Hamburger & pommes frites.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 Litt usikker, men biff på en eller annen måte... Tilbehøret vet jeg heller ikke helt...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #7 Skrevet 8. oktober 2011 Fiskekaker og kjøttkaker på en lørdag? Trodde "alle" hadde kosemat på lørdagen jeg... Her blir det noe som ungene ville ha. Det er bare meg og ungene, så siden de er i flertall er det samme for meg Enten pizza eller taco sikkert.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #9 Skrevet 8. oktober 2011 12:14, enig med deg..blir litt overraska faktisk. Jeg også lever i troen om at alle "kosær sæ" litt ekstra i helgene Vi skal ha grøt om noen timer, også blir det kosemat i kveld.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #10 Skrevet 8. oktober 2011 Grunnen til at vi skal ha fiskegratten i dag er fordi at jeg og barna er alene hjemme. Mannen min jobber til kl.18.00 i kveld - vi jobber motsatt lørdag. Også skal vi ut på kinaresturant i mårra. Derfor blir det fisk i dag. Dessuten er det sunt og ungene elsker det:D
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #11 Skrevet 8. oktober 2011 Mannen er ikke hjemme i ettermiddag så jeg er alene med alle fire ungene. Da ble det naturlig å la de velge hva de hadde lyst på en lørdagskveld, og det eneste alle kunne være enige om var hjemmelaget pizza, så det blir det
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #13 Skrevet 8. oktober 2011 Heimelaga lapskaus med hele familien. Når ungene er lagt så skal vi spise biff med fløtregratinerte poteter
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #15 Skrevet 8. oktober 2011 Vi skal ha hjemmelaget sushi Ang kommentarene om kosemat: Kjøttkaker er da kosemat, var en av "standard-søndagsmiddagene" da jeg vokste opp. Kjøpefisk var også søndagsmat (laks og kveite). VI hadde ikke dårlig råd på noen måte, men det var skarpt skille mellom hverdagsmat og helgemat. Mandag til fredag var det hjemmefisket fisk i mange varianter (gikk mest i seibiff med løk, seikaker, kokt eller panert torsk, fiskegryte og fiskegrateng), pølser og kjøttpudding, pannekaker, diverse supper, grøt, skinkegrateng, flesk og duppe og eggeretter. Lørdag var ofte pizza eller lasagne og søndagen gikk det mye i sosakjøtt, stek, kjøttkaker og som sagt kjøpefisk. Og så var det dessert hver søndag Har ikke dette skillet selv, kjøpefisk er den eneste fisken som blir servert her i huset og pølser er det ingen av oss som liker særlig. Har heller ikke fisk tre dager i uka hver uke som i barndommen, blir oftest bare to (ikke man - ons - fre som hjemme, men tirs - tors). Men pannekaker eller grøt en dag og suppe en dag har jeg beholdt, samt tanken om at kjøttkaker er søndagsmat. Spiser mye mere rene kjøtt- og fiskeretter og mindre utspedd farse enn det jeg var vant med hjemmefra, men det er merkelig hvordan mattradisjoner sitter i likevel. Som julemiddagen for eksempel: det må være ribbe (pinnekjøtt som det heter i store deler av landet) med kålrabistappe til middagen, får jeg svineribbe er det ikke jul En lang digresjon dette, men men....
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #16 Skrevet 8. oktober 2011 Her blir det pizza, barna fikk bestemme idag ja...ikke mitt favoritt valg...men men..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #17 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg og vesla på snart 3 skal spise..*trommevirvel* TACO
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #18 Skrevet 8. oktober 2011 Her blir det indisk, Tikka masala med kylling:) Og masse godt tilbehør, nanbrød, annet indisk brød, raita, ris med chilibiter,... å, det er så godt!!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #19 Skrevet 8. oktober 2011 Har ikke peiling. Skal til et vennepar.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. oktober 2011 #21 Skrevet 8. oktober 2011 Enten pannekaker eller pølsespagetti
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #22 Skrevet 8. oktober 2011 Laurdag = graut eller pannekaker. Heimelaga pizza til kvelds, med ein barnevenleg del og ein vaksenvenleg del . Dessutan et dei ikkje so mykje sidan dei får laurdagssnop til barneTV -he he eg er skikkelig gamaldags!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå