Gå til innhold

Vannet har gått, trenger solskinnshistorier om igangsetting!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vannet gikk i natt og har vært inne til sjekk nå. Har ikke rier så blir satt igang imorgen hvis ingenting skjer. Kjenner jeg får skikkelig angst av tanken på igangsettelse.. Ble satt igang med nr 1 og syns ikke det var noen fin opplevelse.

Fortell meg din solskinnshistorie om igangsettelse ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt igang i 2009, en tabelett opp kl 1400(hadde 2 cm allerede, men det visste jeg ikke før jeg fikk beskjeden..), vent en time, så kjente jeg at det begynte så rolig, tok seg opp mot kvelden, det føltes ganske fint igrunn, for det va så gradvis. JM tok vannet når jeg var 5cm, og etter det tok det seg mer opp, fikk fødestue i 10 tiden, og i halv 3 tiden på natten igjen (etter litt over et halvt døgn) kom jenta vår ut:) alt va helt topp:) Dette går nok helt fint:) Husker at jeg tenkte overraskende positivt, dvs, hadde en klar positiv forventing til fødselen og det hele, og det tror jeg "reddet" meg for man kan bli så besatt på at det skal bli slik man tenker at det skal bli.. kjenner det igjen når jeg forstår mange som har en negativ innstilling/holding til det som skal skje, så "gir" de litt opp, også blir fødselen dritt rett og slett... til den gradman kan styre det da selvf... men dette klarer du:) Fint å være bevisst på det som skal skje;) Jeg heier på deg:) Heldige du som snart har lille i armene dine:)

Skrevet

Søsteren min ble satt i gang med to av sine fire barn. Hun syntes alt gikk flott, og trengte ikke epidural engang. Ene gangen holdt det m en pille, og baby var ute på 3 timer, andre gangen fikk hun tre piller og baby var ute på fem timer.

Lykke til, dette går så fint atte :D

Skrevet

Hei vennen. Ville bare ønske deg masse lykke til. Har aldri blitt igangsatt og håper selvfølgelig jeg slipper det også. Krysser fingre for at riene dine kommer av seg selv:)

Vannet gikk med førstemann, men da fikk jeg kraftige rier rett etterpå og det hele var over på 2,5 timer.

Men når det er sagt er jeg sikker på at hvis du må settes igang så kommer det til å gå fort siden du har født før og det ikke er lenge siden sist. Slimproppen din har jo også gått + vannet ditt. Så er sikker på at det vil gå helt fint siden kroppen din virker veldig klar.

Selv merker jeg ikke så mye lengre, men husker det dabbet litt av sist også noen dager før. Har blitt spådd av 3 stk fødsel innen onsdag så da får vi se:)

Masse klemmer og lykkeønskninger fra meg:)

Skrevet

Ja, innstilling har nok mye å si. Så må nok jobbe litt med den:-) prøver også å si til meg selv at som andregangsfødende kan det jo bli helt anderledes enn som førstegangsfødende, men må innrømme at jeg er litt redd alikevel.

Håper det går relativt fort da iallefall, klarer snart ikke vente på å få møte den "lille" prinsessa var :-)

Skrevet

Takker for lykkeønskningene, katta. Ja du sier noe der, sist hadde ikke slimproppen gått heller så kan jo virke sannsynlig at det går lettere/fortere denne gangen:-)

Kjente jeg ble litt mer positiv av den tanken he he!

Kjedelig å gå å bli lurt hele tiden da, du har jo gått lenge med maserier nå så håper du snart får møte deres prinsesse også! Skal krysse fingrene for at du får før onsdag jeg:-)

Skrevet

Hvordan går det med deg vennen? De her prinsessene våres ser ut til å trives godt i magene våres. Kanskje de er skremt av de 14 mnd gamle barna vi har fra før hehe. Eller så spiser jeg aaaalt for mye sjokolade:(

Tenker på deg.

Ps må du ligge i ro eller kan du vandre? klem

Skrevet

Hei :) Har fått sovet litt og har begynt å få noen tak nå og hadde en del fostervann som var rød/rosa nå istad så er spent på om jeg kanskje kommer i gang av meg selv, men tør ikke satse på det, da gir de seg vel ;)

Innbiller meg at de varer lengre og lengre da..

Veldig spent på hvordan minsten tar det å bli storebror da he he. Han driver å roper "bebii" støtt og stadig, men skjønner nok ikke hva det betyr stakkar:)

Er oppe å beveger meg så mye som mulig, innbiller meg at det hjelper på "riene" (?)

Hvordan går det med deg da?

Skrevet

Håper du er igang nå:) Etter rødt og rosa vann hos meg startet det med en gang sist.

Joda hatt tak og murringer i hele natt pga en hyrdestund i senga i går hehe. MEN ingen slimpropp eller blod idag:(

Tenkte jeg skulle bevege meg litt idag for jeg merker og at det skjer mere da. Klemmer fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...