MissM808 Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg vil gjerne høre fra dere som har opplevd dette, men valgt å fortsette ekteskapet deres... Kort om min historie.. Min mann har hatt en forhold til en annen over en 7-8 mnds periode. Forholdet har ikke vært fysisk, men over tlf, skype, epost og facebook da hun bor et annet sted. Likevel et forhold fra deres begge sider. Vi har hatt en forferdelig vanskelig periode, og jeg ser absolutt "rømningsveien". Jeg oppdaget det ved en ren tilfeldighet ca to mnd etter at han selv hadde avsluttet det, og han tar fullt eierskap i hva han har gjort. Han avsluttet det ca en mnd etter at vi fant ut at jeg var gravid igjen. Min mann er oppmerksom, en fantastisk far, kjærlig, snill, morsom og den jeg ønsker å dele livet mitt med. MEN! Jeg sliter ENORMT med å tilgi sviket, løgnene han har servert og ikke minst legge fortiden bak meg...Jeg trodde ikke bitterhet kunne eksistere på denne måten! Jeg er så sint at det spiser meg opp innvendig! Jeg sammenligner meg med henne, og har nesten gjort det til min hobby å følge henne opp på sosiale medier og pine meg selv med oppdateringer og bilder... Vi går i parterapi, noe som fungere godt. Min mann er oppriktig (jeg tror han er ærlig) lei seg, og villig til å gjøre det som trengs. Men jeg orker ikke leve slik hvis jeg ikke kan tilgi han. Det er mange ting som må fikses i forholdet, også fra min side, om vi skal klare dette. Men vil jeg kunne bidra om jeg ikke kan legge denne dama og min manns utroskap bak meg? Er det andre som har tenkt som meg i en slik situasjon, og klart å kjempe "demonene"? Og ikke minst; fått et bedre samliv på andre siden?
lindynatt Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Kanskje du må gå til psykolog selv, uten din mann. For å få hjelp med dine følelser, lære å leve med dette (eller finne ut at dette ikke er noe du kan leve med) Få ut alle følelsene og lære å styre tankene over på andre ting. Slik du beskriver det nå, er det ikke verdt å leve sammen. har selv ikke erfaring med utroskap, men det å leve med negative følelser vet jeg en god del om og tro meg, det ødelegger masse
Studine mevik Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Nå vet ikke jeg hvor lenge det er siden du oppdaget dette, men slike ting tar lang tid å jobbe med. Statistikken tilsier at de fleste par kommer seg helskinnet gjennom utroskap, men det krever jo at han er ærlig hele tiden og viser deg på alle mulige måter at det er deg han vil ha og at han ønsker å gjøre alt for å få forholdet til å fungere. På et tidspunkt må du legge dette bak deg og tilgi han, men det kan ta opptil flere år før du klarer å legge det helt bak deg. Det som er viktig er at dere må gjøre "kjæresteting" slik at dere kjenner følelsene dere har for hverandre. Prøv å ikke pin deg selv ved å følge med på alt hun gjør. Det gjør bare ting verre for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå