Gå til innhold

Brystbetennelse med en på 13 mnd!! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klart det kunststykket å få brystbetenelse, med en sønn på 13 mnd...Trodde ikke det var mulig!! Men etter han var syk, ikkespiste og hang på puppen en uke kom den....

Tenkte liksom fin grunn til å stoppe å amme, men neida...det er beste medisin det...Amm mer, sier de.. Problemet er at han blir så sytete og klengete, det er bare mamma og puppen som gjelder...Flere gang i timen skal han ha, det er slitsomt...

Og nå gjør det jo ekstra vondt å, jeg får tårer i øynene av å gi han puppen..Lyst å slutte, og få en pause før neste mann..

Noen råd?

Her er gutten som skal ha puppen sin, river og sliter i genser og skjerf..Og brydde seg ikke om verken eddik eller lime på puppen..Bare sa æsj med en grimase, og heiv seg på igjen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den beste medisinen mot brystbetennelse og tilstoppede melkeganger er amming, ja. Jeg ville definitivt ikke sluttet å amme akkurat nå. La han få pupp når han vil når han er syk, så kan du heller trappe ned når han er frisk igjen). Da er det viktig at du trapper gradvis ned, med amming eller pumping. Sannsynligvis har produksjonen økt en del nå, så det er desto større grunn til gradvis nedtrapping.

Du kan finne noen tips på http://ammehjelpen.no/artikkel/55/Ammesluttavvenning

Ta gjerne kontakt med ammehjelpen om du vil ha mer personlig rettet rådgiving, se http://ammehjelpen.no/fa-ammehjelp

(Jeg er ammehjelper, men ammer fremdeles jenta mi på 19 mnd, så jeg har ikke mer erfaring enn deg når det gjelder ammeslutt :-))

Ellers kan du kanskje se det positive i at du kan gi han fantastisk trøst, kos og næring når han er syk og det kanskje ville vært veldig vanskelig å få i han mat og drikke utenom pupp. Så lenge han vil ha pupp trenger du overhode ikke bekymre deg for at han ikke vil ha noe annet i noen dager (så lenge han har en del (ettåringer tisser sjeldnere enn spedbarn, derfor er det ikke nødvendigvis 5-8 bleier som vi pleier si om spedbarn) våte bleier pr dag får han i seg nok væske, og det er det aller viktigste for syke barn).

Skrevet

Takk for svar, nå når det ikke er så vondt lenger er det lettere å se alt positive...Men problemet er jo at han vil ha hele tiden, og spesielt på morgen blir det dårlig tid..Vi hadde jo kuttet ned til bare kveld, men selfølgelig måtte han jo få da han var syk..

Hvor mye/ofte ammer du? tenker det var veldig greit å bare ha kveldspuppen igjen:)

Skrevet

Du kan få brystbetennelse uten at du ammer eller har fått barn i det hele tatt, det gjorde min venninne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...