Gå til innhold

Har fått et gammelt bord - noen tips??


Sanna28

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et gammelt, solid bord med tykke, dreide bein i eik og ganske tykk furuplate (5-7 cm?). Det er ganske slitt på "understellet", litt sprekker i treverket og noen malingsflekker. Synes det er litt sjarm med "gammel og slitt" stil (shabby-inspirert). Planen var å male beina lyse (hvit/creme eller lys-lys mintgrønn) og ha plata trefarget. Den var ganske hakkete og stygg, så jeg har pusset bordplata. Jeg hadde noe olje igjen fra vi oljet benkeplata på kjøkkenet. Jeg tenkte det skulle bli ok å ha på bordet og smurte det på... Det ble ikke helt som jeg hadde tenkt, og nå minner det meg mest om lakket furu fra 90-tallet....

Jeg må sikkert pusse ned ganske mye igjen for å få bort olja (som sikkert har trukket ganske bra inn i treverket). Noen tips? Jeg liker bordene fra Living med litt rustikk preg/driv-ved-look. Har vurdert en slags beis eller lut med grønn/brunt skjær i... Jeg vet ikke....??? Uten olje var det heller ikke så fint... Jeg har ikke lyst til å male plata - da synes vel alt av hakk og riper med en gang?

 

Vurderte også å pusse bort maling på beina og fikse dem og beholde dem trehvite siden det er eik - og heller male plata som er av "kjedelig" furu...

 

Noen gode råd?? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...