Gå til innhold

Tenker dere noe om folk som jobber redusert?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Late, forpulte jævler som bidrar for lite til statskassen og ødelegger likestillingskampen.

Skrevet

Så fint at de har mulighet. Antageligvis prioriterer de å ha tid og overskudd hjemme også.

Nå er jeg hjemme i ulønnet permisjon, uten jobb å gå til etter det. Men håper jeg kan jobbe redusert når den tid kommer.

Skrevet

Heldiggriser, og jeg er en av dem:)

Skrevet

Flotte mennesker som prioriterer barna sine, om barna har fri fra bhg da. Om de har barna i bhg på sin fridag, da tenker jeg at de er egoistiske latsabber.

Skrevet

Jobber redusert, men har ikke fri en dag har kortere dager. Setter stor pris på dette. Godt med ikke så lange og travle dager.

Skrevet

egentlig ikke så mye

Jeg jobber 50% (er i permisjon nå) og tok den overtiden jeg kunne ta... Det var det jeg klarte og få, kunne gjerne ha jobbet 100%

Skrevet

ja, tenker at de er heldige som har mulighet til det!

Min mor jobbet redusert mesteparten av sitt liv fordi pappa tjente godt. Det meste hun jobbet var 80, men jobbet stort sett 60.

Skrevet

Nei.... Tenker kanskje at de er nødt til å gjøre det pga. helsemessige årsaker?

Skrevet

Tenker vel egentlig bare at det er kjempebra for dem!

Jeg jobber 100%, men kan nok se at det blir behov for å jobbe litt redusert etterhvert...vet ikke. Kommer alt an på hvilken jobb man har også tenker jeg.

Hvis jeg går ned til f.eks. 80 %, så vil det nok si at jeg må gjøre samme jobben på mindre tid og mindre betalt. Ingen andre som bare kan steppe inn noen timer for meg.

Skrevet

Jobber 75 % natt og har fri av og til en uke om gangen. Er jeg en latsabb jeg da som bidrar like mye i samfunnet, men ikke skal få benytte meg av det alle andre får?

Skrevet

Jeg tenker det et på tide at de damene som jobber redusert slipper til far litt også, og peller seg på jobb slik at HAN kan prioritere hjem og barn!

Menn kommer til å tape i forhold til barn så lenge det ikke er likestilling på dette området. Og kvinner i forhold til lønn.

Har aldri forstått hvorfor folk hyler opp om likestilling når det er snakk om fordeling av noen, i det store sammenheng, usle uker permisjon. Det er det at far reduseres til skaffedyr mens mor koser seg hjemme og sikrer seg barna som er den store likestillingsutfordringen.

Kanskje de rødgrønne, med Lysbakken i spissen, burde gå inn og tvangsfordele litt når det kommer til deltidsarbeid også...

Skrevet

Jeg tenker lucky bastards... skulle ønske jeg hadde muligheten også :(

Skrevet

Heldiggriser. Det har jeg lyst til også :-D

Skrevet

Tenker at de er "luksusdamer" som sikkert synes de hører hjemme på Wisteria Lane.

Fordomsfull? Jepp.

Skrevet

Ja, tenker at dette er noe jeg ønsker selv for min familie. For vår del er målet at begge kan jobbe redusert!

Skrevet

Tja, at de ikke er noe særlig glad i/interessert i jobben sin!

Og at de trenger bedre arbeidsfordeling hjemme, med mindre begge jobber redusert...

Skrevet

Jeg jobber redusert og er en latsabb. Stolt av det.

Skrevet

Jeg tenker at de har prioritert familie og hjem.

Skrevet

Jeg har 3 små barn og jobber 80 %. Altså en fri dag i uka. Da er barna i bhg. slik at jeg kan få unna en go del husarbeid, handlerunder av mat og utstyr til barna osv.

Det gjør at jeg har mere tid til kvalitetstid når barna er hjemme. De som har noe å utsette på det kan....#¤%@=#+€

Skrevet

Jeg for min del må rekke levering og henting i bhg... Har lang vei til jobben og jobber derfor bare 6 timers dag/80%

Skrevet

Heldiggriser tenker jeg! :-)

Må bare få til å jobbe noe redusert når jeg går tilbake til jobb, kortere dager altså, men kun for at barnet skal slippe å være i barnehage fra 07-17.... Hadde vi hatt råd, så skulle jeg gjerne hatt en fridag i uka i tillegg, for å kunne gjøre det som 09.32 skriver.

Skrevet

Jeg gjør jo det selv, så jeg tenker ikke spesielt om de som er som meg. Jeg jobber innenfor helse og omsorg, så jeg vet av erfaring at fulltidsjobb ikke er mulig for mange, kun et fåtall kan få det.

Skrevet

Mange jobber faktisk ufrivillig deltid..

Skrevet

Jeg jobber 80% selv, og slutter kl 14 hver dag. Det er helt nydelig å reise hjem da, slippe å stå i den evinnelige køen som er her fra kl 15.30 og utover. Henter unger tidlig, rekker og gjøre masse før ettermiddagen og kvelden kommer. Helt supert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...