Gå til innhold

Hysteriske meg ;-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er altså gravid, litt over 9 uker.

Dette er mitt 3. svangerskap, jeg har en frisk og fin unge på 3 år.

I første svangerskap hadde jeg det veldig fint, alt gikk bra. Spennnede tid, vi gleda oss tiøl baby.

Så mista vi i uke 8 et års tid etter det.

Tenkte ikke så mye på det da, var jo litt trist men vi var liksom ikke helt klare for en ny baby så raskt. Sikkert derfor ingen av oss hadde noe særlig reaksjon.

men nå er jeg altså SÅ stressa!

tenker bare på at vi/jeg kan miste hele tida.

Føler at jeg har vondt i magen hele tida og tenker på at jeg kan være gravid utenfor livmora og andre tragiske tanker.

Skal ikke på første kontroll før i uke 12, det var ingen time før det.

"Veit" jo egentlig at alt er bra, men jeg stresser så med det uansett.

Er det en reaksjon etter aborten tro, eller har jeg bare blitt litt gal? ;-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, vi ble gravide og mista i uke 8 da unge nr. 1 var litt over ett år.

Skrevet

Min erfaring er at i første svangerskap så tror man ikke, eller tenker ikke så mye på hva som kan gå galt. Man svever litt på en rosa sky.

Jeg hadde hvertfall ingen slike tanker. Alt var bare rosenrødt og jeg var veldig i "husmorgjenge". Jeg tittet på barnevogner, bilseter, senger og klær. Lagde navnelister og telte ned til dagene til ultralyd.

Så kom nedturen da jeg mistet i uke 18.

Andre svangerskapet var fylt av "svarte" tanker (som jeg kaller de). Når kommer jeg til å miste denne gang, er det graviditet utenfor livmoren, hvorfor kjenner jeg ikke spark osv osv. Jeg fant egentlig ingen glede i å gå gravid. Det hjalp jo ikke at jeg hang inne på forumet her heller og hadde ALLE symptomer på alt som kunne gå galt. Alt gikk bra denne gangen og jenta er nå et lite turbotroll på 2år.

Jeg tror absolutt ikke at du er gal :)

Hadde du vært så bekymret nå om du ikke hadde mistet en gang tidligere? Nei jeg tror ikke det.

Jeg tror ikke jeg hadde vært så nedfor i mitt andre svangerskap dersom mitt første svangerskap hadde gått som planlagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...