Gå til innhold

Når bør man begynne med bleieslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker og være forberedt, når bør man begynne med pottetrening på barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan begynne å sette de på potte/ do når de klarer å sitte selv. Bare for gøy, leke, venne de til det. Les en bok, tøys og tull, og rooooos masse, særlig hvis de skulle slumpe til og faktisk tisse også.

Når de er to er det på tide og slå til når du merker motivasjon, da kan mange være klare.

har de blitt to og et halvt er det på tide og gjøre det til en rutine, vi vasker oss, pusser tenner og sitter på potte- sånn er det bare. Kan godt pushe de litt, og husk MASSE ros!

Noen få er ikke klare før senere, det vil alltid være en variasjon. Men de fleste kan nok slutte før de blir 3,, iallefall om dagen.

Hilsen fra førskolelærer som er litt lei av og skifte bæsjebleier på digre 4 åringer......

Skrevet

oki :)

Hørtes ganske logisk ut *føler meg litt uviten*

Har som mål at jeg ikke skal ha en 4åring med bleie, har alltid syns det er merkelig at unger så store bruker bleie. Har fått mi første og har hørt de som nesten har bleiefrie unger når de er 1 år... så måtte vare høre :)

HI

Skrevet

Ja ære være de som greier der, er jo bare og prøve;)

Skrevet

Tror jeg venter til sommeren med å skaffe ei lekepotte til jentungen, da er hun 1 år, tror ikke jeg klarer og få henne bleie fri så ekstremt tidlig hehe

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...