Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Og før dere svarer, jeg vil vite hva dere fikk - ikke skryt om hvor flinke dere er som ikke trengte noe, eller tusen unnskyldninger for hvorfor du fikk epidural.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Ikke no`..... Har hatt tre fødsler - og ikke fått noe, noen av gangene!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Første fødsel fikk jeg lystgass, men det fungerte ikke noe særlig, jeg hyperventilerte bare i masken og ble svimmel. Siden jeg måtte klippes (vakum-fødsel) fikk jeg en bedøvelsessprøyte der de skulle klippe. De to andre fødslene hadde jeg ingenting.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 22.46 igjen her.... Jeg fikk ikke noe fordi jeg aldri spurte om det - men det var bare "sånn det ble"... Handler ikke om at jeg synes jeg var flink eller noe sånt!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg ville ha, og bad på min rygg om å få... men neeeeida.. Først var jeg ikke utvidet nok, og etterpå var det visst forsent, for da hadde jeg full åpning.. Irriterer meg fortsatt..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 DUSTER! HI spurte ikke dere som ikke fikk noe! Jeg fikk lystgass, som for øvrig ikke hjalp noenting, førte bare til sår hals
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 Første: Epidural og lystgass Andre : En halv dose morfin som ikke hjalp noen ting.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg fikk en stikkpille som gjorde meg ør og utenfor under første fødsel i tillegg til å ligge i badekar. Jeg ønsket meg epidural, men hadde for liten åpning når jeg spurte og før jeg i det hele tatt vurderte å spørre igjen så hadde jeg full åpning og pressrier. Under andre fødsel visste jeg at det antagelig gikk veldig fort ettersom første fødsel var rask, så da vurderte jeg ikke noe annet enn badekar. Hadde fødslene vært lengre hadde jeg nok spurt etter epidural flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 Fikk akupunktur, men aner ikke om det hjalp noe.. smertene var jo like intense. Prøvde lystgass, men da bare kastet jeg opp, ingen effekt. Skrek og klagde og bar meg, holdt på å bli hysterisk, kastet opp av smertene, men fødte uten smertelindring begge gangene. Det meste er jo over med en gang ungen er ute Skulle gjerne gjort det igjen, for det er så stort å føde
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 prøvde akupungtur - gav ingen virkning på meg fikk tappet i badekar - men ombestemte meg så vet ikke om det hadde funket fikk epidural 20 min før ungen var ute - om den hadde særlig virkning vet ikke jeg, men mentalt gjorde den susen altså! mulig riene hadde gått over til pressrier siden det "funket" på så kort tid.. nå skal jeg drite en lang en i akupunktur og takke ja til epidural, se ann badekar som sist..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 Hun sier ikke at de som ikke fikk noe ikke skal svare, men hun skriver hun ønsker at de ikke skal skryte. Å opplyse er noe annet enn å skryte.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #15 Skrevet 7. oktober 2011 Ehh.... jeg spurte jo faktisk dem også da, 22.50. Men jeg ba dem bare om å være så snille og ikke å skryte av det :-) HI
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 Prøvde lystgass da jeg skulle ha førstemann, men fungerte absolutt ikke. Har ikke fått noe med de 4 siste. Var ikke muligheten til det der jeg fødte. (forsterket fødestue) Kunne godt tenkt meg epidural når det stod på som verst da!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. oktober 2011 #17 Skrevet 7. oktober 2011 Prøvde lystgass, men det ble jeg bare kvalm av, så det droppa jeg. Fikk så akupunktur, deretter steriltvannspapler (saltvann sprøytet inn i huden på ryggen), det hjalp endel, siden smerten satt i ryggen hos meg. Regner også med jm smurte med bedøvende krem i skjedeåpningen da hun klippet og sydde pyntesting.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #18 Skrevet 7. oktober 2011 ingen.. jeg fødte 22.juli på ullevåll og alt av anestesileger var opptatt med terrorofrene, hadde veldig ønske om og behov for epidural men gikk jo ikke, og herregud... det gikk bra, men var en helvetes fødsel, men var liksom andre som trengte det endel mere enn meg den kvelden.. merkelig dag å være på sykehuset ja...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #19 Skrevet 7. oktober 2011 Første fødsel : Lystgass og akupunktur. Hjalp ikke. Grusom fødsel. Andre fødsel : E-P-I-D-U-R-A-L!! Takk gud for det! Hadde planlagt det på forhånd med legene på sykehuset, pga fødselsopplevelsen til eldstemann. Fantastisk fødsel.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #20 Skrevet 7. oktober 2011 hadde innerst inne tenkt at jeg var "typen" til å ha en naturlig fødsel... jeg fikk først lystgass, deretter pinex forte, epidural og lokalbedøvelse da jeg ble klippet. neste gang vil jeg klare meg uten smertelindrende behandling!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #21 Skrevet 7. oktober 2011 Første fødsel: varmeposer på ryggen. Andre fødsel: min egen massasjemaskin og akupunktur i dåsa.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #22 Skrevet 7. oktober 2011 får man lystgass på Ullevål nå til dags.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #23 Skrevet 7. oktober 2011 Dag 2 av fødselen fikk jeg en stikkpille av noe slag. Dag 3 fikk jeg epidural ved 4 cm. Etterlengtet og helt avgjørende for å gjennomføre fødselen. Etterhvert ble den skrudd av og da var det lystgass.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #24 Skrevet 7. oktober 2011 Lystgass begge gange (LYST-gass, jo godmorgen....)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #25 Skrevet 7. oktober 2011 Paracet, varmeflasker, badekar og lystgass. Ønsker i ettertid at jeg hadde hatt båndopptaker med til fødsel for trur jeg sa mye rart. Veldig digg med badekar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå