Gå til innhold

Din alder da du ønsker ditt siste barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var "ung" (fikk nr.2 som 24 åring) var jeg helt HELT ferdig og ønsket meg overhode ikke flere...og hørte jeg om "oldinger" i 40 åra som fikk barn ristet jeg oppgitt på hodet og synes de var passe idiot (ja, faktisk)

Så, gikk årene og jeg(vi) mistet vår 14 år gamle datter i kreft og sakte men sikkert snek ønsket etter ett barn seg inn i hodet mitt(vårt)...til slutt ga vi etter og nå i en alder av 43 år venter jeg (vi) vårt 3 barn om 8 uker... og dette blir nok det siste...

Min konklusjon er da: Man skal aldri si aldri......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 35år og har termin rett rundt hjørnet ;) min samboer er også 38år. Vi har planlagt å hoppe i det igjen så fort som mulig :) satser på 2 til før jeg er 40år ;)

Skrevet

han er 29 og jeg er32 nå og vi venter vårt 3.barn.

kan ikke utelukke en attpåklatt før 40 :-) men ikke noe jeg planlegger.

Skrevet

Vil gjerne vaere "ferdig familie" innen jeg er 30, men vet jo ikke om det blir saann.

Er nettopp ferdig (dvs snart) med grunnutdannelse (B.A), har tenkt til aa gaa videre med Master saa snart jeg faar anledning til det, men naar det blir kan jeg ikke si. Maa vel jobbe litt för jeg har raad til aa fullföre utdanningen, i og med at jeg naa er gravid (er 24). Altsaa fölgende plan:

-faa barnet, og vaere bare mamma ett aar

-jobbe litt

-fullföre utdanning

-forhaapentligvis ny jobb...

Spörs om jeg rekker alt det för jeg er 30... Men synes det skal bli greit aa vaere ung mamma ogsaa. En kan ikke faa i baade pose og sekk =)

Og uansett naar vi blir gravide, dere: folk vil snakke uansett. Enten saa er du for gammel eller for ung i deres öyne, eller noe annet passer ikke med dere ;) Saa det blir jo det samme

Skrevet

Det med alder for barn er helt personlig. Selv er jeg 29 og venter nr. to. Synes det er greit med to barn innen 30. Akkurat sånn det er nå tenker jeg at det er nok. Men kan jo ikke helt utelukke hva vi tenker om noen år igjen. Hvis man føler at man kan mestre en graviditet, fødsel og alt som følger med, så er vel det ok.

Skrevet

Venter mitt andre og siste barn nå i desember og rekker så vidt å pluppe henne ut før jeg fyller 37 :-) Hu hei hvor tiden går! Skulle gjerne ha fått barn før jeg, men man vil jo finne mannen i sitt liv først :-)

Skrevet

Har alltid tenkt eg vil være ferdig innen 35år. Men d e meg,synes ikkje folk over 35 e for gammel!!! :)

E no 31 og venter nr 3, så d blir siste på oss:)

Skrevet

Er 28 år og venter det siste barnet nå - det blir nr.2

Har unge foreldre selv (de var 20 da jeg ble født), og ser hvor deilig det er for dem å være spreke besteforeldre nå :) Ønsker meg det samme for meg selv - fine voksne unger før jeg er altfor gammel, hehe.

Samtidig ønsker jeg ikke for stor aldersforskjell på barna, vår eldste blir 6 år før mini nå blir født.

For gammel for barn ville jeg vel ikke følt meg før 35 i hvertfall - så kjør på ;)

Skrevet

Jeg har aldri hatt en øvre grense for alder på meg. Men nå blir dette siste barn. Ser jeg ikke har tid til flere. Jeg er nok over gjennomsnittet interessert i mine barn og det blir mindre tid pr barn jo flere mann har. Mannen min er dessuten overtalt til dette siste barnet, så det skulle bare mangle at det ikke blir flere. Han er jo en like viktig del av denne familien han og. Jeg er 35 og han 36 når tredje jente gjør sin entre i januar.

Skrevet

jeg ønsket mitt siste barn da jeg var 30. slik ble det ikke. jeg er nå 27, og gravid med 3dje og definitivt siste barn. (uplanlagt)

Skrevet

Jeg rekker akkurat å bli 28 før sistemann blir født. Mannen har alt sterilisert seg så nå er det for sent å snu!! hehe:)

Men dette er nr tre, så det holder for oss :)

Skrevet

Så lenge det er mulig å få barn, så er det ok, dvs for noen til slutten av 40-årene. Foreldre i 40-årene er flinkere med barn enn unge foreldre, synes jeg - når jeg tenker på dem jeg kjenner. Mer tålmodig, mer trygge på seg selv, bedre økonomi.

Gjest Jente07♥
Skrevet

Nja,håper å være ferdig før jeg er 30. Har to nå, og tenker at sistemann skal prøves på om et års tid, er 27 år.

Skrevet

30. Venter nr 4 nå og har termin 1/2 år før den store 30års dagen.

Vært en tøff siste graviditet, så prøver å si til meg selv at 4 blir nok.

Og så begynner det vel bli litt dårlig plass i huset. :)) Får jeg gubben til å bygg ut så kanskje det kan bli mer? ;)

Skrevet

Jeg har sakt 30 år.... men må si jeg har sakt til mannen min at den grensa er flytta, siden jeg fylte 30 i år :) Jeg har 3 herlige barn, på 10, 8 og 6 år.. men skulle nå så gjerne hatt en til jeg da..... men siden mannen er ferdig, så blir det vel ingen flere...;P Så da klarte jeg jo den første fristen med god margin :P

Skrevet

Jeg blir nok 38 eller kanskje nærmere 39 før jeg får sist barnet. Hvis jegt er så heldig da.

Vi har bestemt oss for en "attpåklatt", men har ikke begynt å prøve enda. De 2 forrige "satt" uten mye prøving, men jeg vet jo ikke hvordan alderen min har satt sine spor på befruktbarheten.

Min kusine får sin første nå i en alder av 41, så vi er ikke alle like heldige som får barna når vi ønsker selv.

Gleder meg uansett og er SÅÅÅ klar for 3-gutt/jente ;-)

Skrevet

Dette blir nok siste her i huset er 23 nå og 24 når babyen kommer. Men kunne godt vært noe eldre når jeg fikk sistemann og jeg kunne kanskje tenkt meg en til etter dette, men samboer blir 30 nå og han ønsker ikke flere. Så det var nå eller aldri og snuppa blir 5 år nå. Men hvis jeg skulle ha valgt absolutt siste alder for når jeg ville ha sagt stopp så måtte det ha vært rundt 30 år.

Skrevet

jeg skulle være ferdi før jeg var 30. det var jeg fast bestemt på..

Grunnen til det var at jeg syns det var "flaut" når mamma fikk en til i alder av 38 år, når jeg var 15.

Jeg syntes da hun var alt for gammel :-)))

men slik ble det ikke..

nå er jeg selv 38... å venter nr 4..

å jeg føler med IKKE gammel :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...