Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 jeg er en elev ved vgs.. og har fortalt kontaktlæreren min at jeg sliter hjemmet, at det er alvorlige ting som skjer i hjemmet osv... Og læreren har lovd å holde kjeft om det. Læreren har holdt det nå i 1 år, og jeg fortalte noe mer igår.. Idag hadde læreren fisket etter informasjon hos ei venninne av meg, om hu visste noe om hva som skjedde, om jeg hadde med meg besøk hjem +++... Hva tror dere ?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Ja, det gjør han selvsagt, hilsen vgs. lærer.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 hvorfor henger du her inne ? gjenkjenner deg fra tidligere innlegg. Du må ha hjelp! læreren din er pliktig til å si ifra om noe er fælt i hjemmet til barnet.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Hvilke innlegg gjenkjenner du meg fra?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 ikke bare jeg som reagerer på at hun reker her inne nei..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Det spørs "hvor fælt" det er. -vgs. læreren, igjen.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 "Utan hinder av teieplikta skal personalet av eige tiltak gi opplysningar til barneverntenesta når det er grunn til å tru at eit barn blir mishandla i heimen eller når det ligg føre andre former for alvorleg omsorgssvikt, jf. §§ 4-10 til 4-12 i lov 17. juli 1992 nr. 100 om barneverntenester, eller når eit barn har vist vedvarande alvorlege åtferdsvanskar, jf. § 4-24 i den same lova. Også etter pålegg frå dei organa som er ansvarlege for å gjennomføre lov 17. juli 1992 nr. 100 om barneverntenester, skal personalet gi slike opplysningar." Det blir uansett førts tatt opp med kolleger/sjef, og der bestemt om man skal gå videre med saken. Er saken ikke så alvorlig kan man tar man kontakt med foreldre (dersom eleven er under 18 år)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå