Gå til innhold

Hvordan gikk smokkeslutt hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor gamle var barna?

Her har vi for lengst sluttet med smokk på dagtid, men har først nå prøvd å slutte på natten. 3 1/2 år.

Han var enig først, i og med han skal få premie når han har klart det. Men han sliter nå veldig med å finne roen. Og i kveld var han helt fra seg, og ville gi fra seg premien igjen. Får vondt i mammahjerte. Men kan jo ikke gi meg nå..tenker jeg. Da blir det jo bare verre neste gang vi prøver.

Noen som har noen tips, til andre måter han kan finne roen på? Prøver å få han til å holde bamsen sin isteden, men uten hell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagsmokken forsvant da han ble 2 år, nattsmokken da han var 3 år og 2 mndr. Det var rett før jul, og vi samlet sammen alle smokkene i en pose fordi vi skulle sende de til nissebarna. Vi pratet mye om hvor synd det var i nissebarna som ikke hadde smokk, men at han som var så stor og snill gutt ville gi de bort.

Første kvelden gråt han etter smokken, og andre kvelden var det litt sutring. Så var det over, hadde adri trodd det skulle gå så lett.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor man skal forvirre ungen med å ha smokk bare på natta. Ungen vet den er der, men skjønner ikke helt hvorfor han ikke får den?

Uansett, så må du bare holde ut. Han har tross alt hatt den i 3 1/2, det tar tid for ungen å skjønne at han ikke får smokken som han har lært seg å sovne med. Hang in there:)

Her tok vi bort smokken før ungen ble 2 år. Vi mente det var tull å ha den bare på natta, da kunne vi like gjerne ta den bort helt. Funket som bare det:) Bruker nå litt lengere tid på å sovne, men det er helt greit:)

De har faktisk ikke sugebehov etter at de har blitt 1 år, det er bare for kosen sin del...

Skrevet

Hos oss gikk smokkeslutt ganske grei. Var i kristiandsand og så på kaptein sabeltann, og da fikk vi gutten til å legge smokkene sine i kisten der. Vi hadde pratet lenge om dette, og forberedt gutten i god tid før vi reiste.

Etter det sov han uten smokk, og maste ikke etter smokken. Var 3 år og 2 mnd da han sluttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...