Gå til innhold

Sjokkert og mistet litt respekt for en venninne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

da hun fortalte at hun har drukket ved noen anledninger i graviditeten. HUn hadde sågar vært full på bryllupsreisen og drukket flere kvelder. Alt dette før uke 12! Hun er høyt utdannet, velinformert og burde visst bedre. Jeg er sjokkert og har mistet litt respekt for henne!

Hva hadde dere sagt? Jeg ble helt stum bare,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visste hun at hun var gravid når hun drakk da?

Skrevet

Jeg hadde holdt kjeft og ikke gjort noen verdens ting.

Det er hennes liv og hennes graviditet. Ikke sikkert hun visste at hun var gravid engang!

Skrevet

19.19 her igjen; Jeg kjenner ei som drakk til 5 svangerskapsmnd ( hun var russ) Hun hadde bare unnskyldt seg med at det jo MÅTTE være andre ting som gjorde at hun hadde alle svangerskapssymptomene. Men barnet hennes var friskt og rask, så har ikke tenkt over det. Før 12 svangerskapsuke vil da ikke barnet da skade av det vil jeg tro.. Så nå bør hu venninna di sette seg på vannvogna, og da bør det jo gå greit :)

Skrevet

Jeg hadde spurt om hun var dum i hodet.. dersom hun visste at hun var gravid er hun tross alt ikke så smart spør du meg. Alle vet at fosteret kan ta skade av alkohol allerede før uke 12.

Skjønner godt at du ble satt ut!

Skrevet

19.19; du vet at alt dannes før uke 12? og at det er da det er mest farlig å drikke?

Skrevet

jeg hadde ikke sagt noe.. fordi det er ikke min sak å ta opp.

det er lege jm sin jobb..

Skrevet

Folk som vet bedre, men likevel gjør slike ting fortjener ikke min respekt. Jeg kjenner ei som atpåtil har doktorgrad. Det er ei rimelig velutdanna og inteligent dame. Hun drakk glass etter glass med vin og champis, mens hun amma. Samtidig som babyen lå til puppen. =S

Skrevet

En ekte venninne sier i fra!

Skrevet

19.26

Du mener sikkert før uke 6.

6-12 uken er da alt dannes, også misdannelser.

Så det er en kritisk periode med tanke på "oppbygningen" til barnet.

Ikke sleng ut med sånn info når du virkelig ikke har peiling. SKUMMELT!

Skrevet

Da jeg var 18, og ikke visste bedre, bevitnet jeg flere ganger at en bekjent drakk i svangerskapet. Jeg visste jo at man ikke skal det, men trodde henne på at hun hadde fått beskjed om dette fra sin jordmor. Dette skulle visstnok være fordi hun hadde lite fostervann, og et glass rødvin hver kveld i graviditeten skulle kunne rette opp i det så det alltid var nok fostervann etter som magen vokste. Hun røkte også 20-30 sigaretter hver dag, og mente at det var overdrevet propaganda at man måtte slutte, siden "alle" røkte i graviditeten før i tiden. Det var en del andre ting som skurret det, sp jeg droppet henne som bekjent før vi ble skikkelig venninner.

Skrevet

en ekte venninde vet når hun skal passe sine egne saker...

Skrevet

Før 12 uke er jo da det virkelig er skadelig og det var derfor jeg gjorde det til et poeng...

Hun visste veldig godt at hun var gravid, og drakk alkohol med viten og vilje. Det er ingen unnskyldning i alle fall...

Jordmor hadde faktisk tatt det opp og da ble hun sur fordi jordmor hadde vært seriøs og litt snurt da hun hadde sagt ja til spm om hun hadde drukket alkohol. Såklart blir jm litt stram i maska da! Hun må jo gi et signal.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...