Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Ja, da har jeg tydeligvis fått en unge av "hver sort..." Jenta på 7, er snill, grei, oppmerksom, hjelpsom, aldri stygg i munnen osv. Gutten på snart 5 har alle hennes fine egenskaper han også, men han har den siste mnd begynt å svare frekt og "oppstinasi". Har forklart han at slikt ikke er lov, at en skal snakke fint til hverandre. Når det har vært som værst, har jeg sendt han på rommet, tatt fra han ting som han liker for en dag eller to - men ingenting virker. Etter en stund angrer han veeeldig, gråter å sier han aldri skal gjøre det igjen, men neste dager der på`n igjen. Noen forslag til tiltak for å få bukt med dette? Jeg ønsker IKKE en veslevoksen, frekk guttunge!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Obsternasig var vel ordet du var ute etter:) Du må bare fortsette å være konsekvent. Aldri gi etter. Da har du tapt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Hvor langt lar du det gå før du sender ham opp på rommet? Jeg gir ikke barna mine mange sjansene før det får konsekvenser. Hvis han er frekk, si til ham at hvis han er frekk en gang til, må han gå i time out. Og når han da er frekk igjen, sett ham i time out uten et ord. Etter 4-5 minutter går du bort til ham og forklarer hvorfor han måtte sitte i time out, og at han skal be deg om unnskyldning. Ber han ikke om unnskyldning, må han sitte like lenge på nytt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Vanskelig. Tror jeg ville svart rolig at " sånn snakker vi ikke"/sånn er ikke pent å si, da blir folk/mamma lei seg o.l Så ville jeg oversett det. bare sagt fra og snudd meg vekk. For en stund hvertfall. Tar det ikke slutt må man selvfølgelig sette inn hardere tiltak. Har troa på belønning jeg da. Husk å ros ham hvis han har dager det det går bra. F.eks når han legger seg kan derer snakke om det og si "i dag har du snakka så fint hele dagen, så i mårra kan vi leie en film/male/kjøpe popcorn/dra i svømmehallen osv ettersom hva han liker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå