Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 når en mamma spør her inne om det er ok å ha barnevakt over natta så får hun bestandig tusen svar om at det er helt i orden. Selvom babyen er ammebarn så er det sjelden noen har innvendinger. Man kan pumpe seg og babyen overlever på morsmelkerstatning også. Ikke er man uunværlig og det er bare sunt for ungen å komme litt bort fra mamma. Og det er så bra for mor også å overlate ansvaret til noen andre å bare tenke på seg selv en helg eller langhelg. Men...når saken gjelder at pappaen til barnet vil ha ungen sin på overnattingsbesøk så det nesten alltid motsatte svar. Da er det ikke bra for babyen å være borte fra moren, ammingen kan gå i stå og barnet kan bli forvirret og ta skade. Det bør ikke foregå noe overnattingsbesøk før barnet er over 1 år, minst. Hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 I de fleste tilfeller i ditt eks, nr.1 så er det snakk om at babyen er hjemme sammen med pappa. En pappa som bor sammen med mamma og som derfor babyen har god tilknytning til. Babyen er da også hjemme i eget hus og sover i egen seng. I eks. nr.2 så kommer det helt an på hvor mye samvær far har hatt før denne eventuelle overnattingen skal skje. Personlig så lar jeg aldri barna mine overnatte hos mennesker de ikke kjenner og er trygg på. Så om barnet/barna ikke kjenner far, har møtt far lite og kanskje ikke engang vet at far er far så sier det seg selv at overnatting ikke er den beste idèen.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Fordi folk SKAL krangle uansett hva det gjelder...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 I mitt tilfell så kjente moren min barnet, og barnet kjente moren min mye bedre enn faren sin. Derfor hadde jeg ingen problemer med å la henne ta en natt tidlig i livet, mens barnefar måtte vente til barnet var 1.5 år, da jeg (vi) følte det var forsvarlig.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg mente ikke at det er pappaen som skal passe og at barnet sover hjemme i egen seng. Men at en bestemor eller en venninne f.eks passer. Det virker som så mange synes det er helt greit, men samtidig så vil de ikke at barnets far skal ha sin egen unge på overnatting før den er minst et år gammel. Jeg mente bare at hvis bestemødre kan og venninner kan ha barnet på overnatting, hvorfor kan ikke far?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Leser du svarene du får? Eller er du bare litt treig i oppfattelsen:)?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Sikkert forskjellige folk som svarer?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg har sett et innlegg her i det siste når det gjelder overnatting hos små barn og der sa alle at selvfølgelig bør mor godta overnatting for barnet hos far (hvis barnet kjenner han godt) selvom mor syns det var for tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå