Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Er det noen av dere som tar dere en øl eller et glass vin innimellom under svangerskapet? Jeg har så lyst på en øl og alkoholfritt smaker ikke i nærheten av like godt som en vanlig.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Nei gjorde aldri det.. Det får vente til man er ferdig med svangerskap! Synes ikke røyk/snus eller alkohol hører hjemme i et svangerskap, selv ikke i små doser.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Nei små mengder alkohol kan skade barnet... Så den sjansen tok jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Har du smakt Freeze? Den er veldig god:) Drakk mye av den da jeg var gravid
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Hvor får jeg tak i denne Freeze? Drakk endel Munkholm sist og var helt greit, men liker smaken av litt mørkere og fyldigere øl. Jeg drakk heller ikke noe i forrige svangerskap. Klarer selvfølgelig å la være å drikke øl, men det hadde smakt utrolig godt i dag tror jeg. Hehe
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Nei, jeg klarer jo å vente i 9mnd med å ta meg noe alkohol!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 De har det i vanlige dagligvarebutikker. Liten tykk flaske med blå etikett. Prøv den og så håper jeg du liker den:-) 18:29
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 Er det noe som har kortsluttet i topplokket på deg HI?? Hadde du håp om å få til svar her at det ikke var så farlig, så du med god samvittighet kunne tatt deg et glass vin eller en øl?? ALLE vet at alkohol er noe man IKKE skal røre i svangerskapet, og klarer du ikke å vente i 9 mnd så får du fa** meg la være å bli gravid også!! !!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 Hei! Carlsberg har ett kjempegodt alkoholfritt øl. Jeg serverte det til mannen, og han merket ikke at det var noe annet en vanlig øl. Selges på velassorterte dagligvareforettninger.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 Man kan fint ta seg en øl eller ett glass vin i svangerskapet. Første svangerskapet mitt så drakk jeg ved 2 tilfeller, ene gangen så drakk jeg halv flaske vin fordelt utover hele natta, andre ganger tok jeg meg 3 rusbrus og det var senere i svangerskapet. Andre svangerskapet så drakk jeg 2 ganger før uke 12. Har gått bra med begge mine. Jeg hadde også en lege som mente at dette kunne man fint gjøre så lenge man ikke drakk mye og ofte.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 å komme med sånt er rett og slett bare uvitenhet eller kanskje for å skulle forsvare det man selv har gjort medn vet i ettertid er jævlig teit? Man drikker IKKE under graviditeten under noen omstendigheter! Kan det være så jævlig vanskelig? Jeg ble uplanlagt gravid, men hadde bare drukket et glass hvitvin og en halv øl (ved forskjellige anledninger) før jeg teste positivt. Hadde jeg vært prøver hadde jeg holdt meg helt unna. HI - finn deg noe alkoholfritt eller drikk villa farris som alle andre.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 Du 19:46 er rett og slett en uvitende drittkjerring, og det er TRAGISK at du oppfordrer andre til å risikere sine barna helse for å tilfredstille sine egoistiske lyster!! Klarer man ikke å unngå alkohol når man er gravid er man heller ikke egnet som mor. Å sette seg selv foran barnet sier litt om ens egenskaper som mor!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 hehe. Er nok ikke en uegnet mor nei. Her har vi aldri barnefri for å drikke eller feste, og drikker heller ikke alkohol med barna tilstede. Det at jeg drakk LITT i begge svangerskapene har jeg ikke dårlig samvittighet for. Jeg rådførte meg med legen min først som nok har MYE bedre greie på dette enn det du har. Forskjell på å drikke LITT å drikke seg full vet du. Å ingen av barna mine har tatt skade av dette.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 å du mener at man må drikke seg full for at fosteret skal ta skade av det? Man vet faktisk ikke hvor lite som skal til før barnet kan ta skade av det, og det trenger ikke å ha gjort utslag på dine barn enda heller. du har nok hatt skikkelig flaks. ikke er bare du uegnet som mor, legen din skulle mistet lisensen også.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #15 Skrevet 7. oktober 2011 Det at dine barn ikke har tatt skade av det betyr ikke at andre sine barn kan ta skade av det. Derfor bør du avstå fra å råde andre til å drikke under svangerskapet. Å gi råd utfra argumentet: "Jeg gjorde det og det gikk bra" er ikke alltid en god idè. Jeg har gjort mange dumme ting opp gjennom livet. Ting som har gått bra, men jeg vil likevel aldri finne på å råde andre til å gjøre det samme. For hva om det ikke går like bra for dem? Uff, nei, det vil jeg IKKE ha på min samvittighet. Så jeg råder fortsatt folk til å ikke kjøre i fylla, selv om det gikk bra den ene gangen jeg gjorde det...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 Du 21:25 er fremdeles en drittkjærring. At du faktisk LER av at andre mener man må avstå fra alkohol i svangerskapet sier mye om deg som person, og det at du oppmuntrer og anbefaler andre til å gjøre det samme sier enda mer om deg!! Dersom du ikke rører alkohol nå etter at du fikk barn, hvorfor i alle dager MÅTTE du da drikke alkohol når du var gravid?? Og om du tror at det at du avstår fra alkohol nå gjør deg til en god mor så er du faktisk enda mer tett i nøtten enn jeg trodde. Det som gjør at jeg betviler dine evner som mor er at du allerede før barnet kom til verden satte dine egne behov foran ditt barns behov, KUN av fullstendig egoistiske grunner!! 21:21
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #17 Skrevet 7. oktober 2011 21:46 - Jeg er imponert over at din lege vet at det ikke er farlig å drikke såpass mye som du gjorde ved to anledninger ettersom alle andre leger sier at man ikke vet hvor mye/lite alkohol som kan skade barnet, da burde han skrive mye om dette sånn at andre leger også får vite om hans forskningsresultater (for jeg antar at han har forsket på det ettersom han sier det motsatte av de andre som har forsket på det). Jeg har et par ganger i det siste lest her inne om en som har skrevet om venninnen sitt barn som ble født med leverproblemer og som hun skriver: En baby som er frisk tåler det kanskje, men hva hvis det er ditt barn som har et leverproblem el, da er det ikke sikkert at ditt barn tåler det selvom det går bra med de aller fleste barn. Akkurat som at det hjelper ikke at de eldste av oss her inne overlevde mange bilturer som barn uten bilseter, for det var så mange andre som ikke gjorde det...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #18 Skrevet 8. oktober 2011 http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article703344.ece
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #19 Skrevet 8. oktober 2011 jeg klarer ikke å forstå at alkohol kan bety så mye for noen at de risikierer helsen til sitt ufødte barn. 9mnd uten alkohol er jo ingenting! Kanskje 1glass ikke er skadelig, men man vet aldri, og å gamble på en annens liv slik er helt idiotisk!! Og ikke minst egoistisk. Jeg drakk ikke i svangerskapet, tenkte aldri tanken engang.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #20 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg er enig med de fleste her inne at alkohol er ikke noe å drikke når man er gravid. Du anonym 19.46 burde skifte fastlege, for han/hun kan umulig være godkjent lege. Ingen leger skal oppmuntre til drikking av alkohol i svangerskapet. Ellers så burde du oppgraderer hjernen din litt, før du oppmuntrer andre gravide til å drikke. Ser allerede hva alkohol har gjort med hjernen din. Skjerpings her.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #21 Skrevet 8. oktober 2011 Nei, jeg drikker ikke alkohol så lenge jeg er gravid og jeg kommer heller ikke til å drikke så lenge jeg ammer. Jeg har ingen behov for hverken øl eller vin, så kan jeg nyte det med god samvittighet når dagen er kommet der jeg kjøper meg ei flaske og skal kose meg.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #22 Skrevet 8. oktober 2011 Nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei neeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiii...... Man drikker ikke alkohol som gravid.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #23 Skrevet 8. oktober 2011 å drikke alkohol under svangerskapet er like inteligent som å pisse i buksa for å holde varmen, skyte seg sjøl i foten eller bade i syre. Du VET at det er skadelig, men ikke hvor mye/lite som skal til. Du VET at alle leger (med hodet over rævhølet) sier at alkohol kan føre til STORE skader på fosteret og utviklingen som barnet skal ha etter tiden i livmoren. Hvis man med vel viten drikker alkohol under svangerskapet, da er man i mine øyne så innhabil til å tenke logisk at man bør vurdere innflytting til nærmeste dyehage som "The missing link" aka iddioten som viser klare trekk mellom mennesker og amøber.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #24 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg tenker sånn da, om man skal se bort ifra alle surmagede svarene her der HI blir kalt alt mulig, synes ikke det hører hjemme i debattfora, ikke en intelligent måte å diskutere på. Men jeg tenker sånn at jeg ville ikke latt en baby eller lite barn drukket. Og siden jeg vet at det jeg drikker og den promillen jeg får går i morkake og dermed i babyen så velger jeg å ikke drikke da babyer og alkohol ikke hører ihop. En baby tåler veldig mye mindre promille enn en voksen også før det kan føre til skikkelig flatfyll i magen der og dermed også oppstå skader. Derfor synes jeg at de månedene man vet man er gravid så bør alle være avholden og heller kose seg når babyen er ute.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #25 Skrevet 8. oktober 2011 Hvis du har lest gjennom tråden, så ser du at de surmaga svarene er til hun ene anonyme som oppforderer HI til å drikke under svangerskapet. Les nøye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå