Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Altså hvis dere skal en plass, reise, ut på noe etc...får dere alltid barnevakt da? Og hvor gamle er barna?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 En jente på snart 3. Besteforeldene ( altså mine) stiller opp når jeg skal reise eller trenger pass en hel helg. Er alene med jenta, faren stiller opp når han en sjelden gang gidder..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Har ei på 8 og har aldri barnevakt. Hun er hos pappan sin annenhver langhelg så alt jeg skal gjøre som ikke hun skal være med på planlegger jeg til da. Om noe skjer i helgene hun er hjemme gjør jeg det ikke da jeg synes helger er hellige. Noen ganger må man jo likevel og det er sjeldent her i huset så jeg får alltid barnevakt. Eller barnevakt, hun ligger over hos noen besteforeldre eller pappaen hennes har henne.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Har 1 barn på 2 år. Er alene med henne uten familie eller nettverk så jeg har aldri barnevakt
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Har ei på halvannet år og har veldig sjeldent barnevakt. Har rett og slett ikke behov for det. Bor sammen med faren og vi også syns at helgene vi har sammen med jenta vår er hellige. Å kunne glemme tidsklemma og være sammen hele dagen. Men hvis vi skal noe eller har lyst på litt tid alene har vi familie som står i kø for å ha henne over natten Og mormoren har henne faktisk i natt. Jeg er syk og mannen skal jobbe i morgen, så da stiller hun gladelig opp
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 2 barn på 10 mnd og 3 år.Vi har besteforeldre på begge sider som pleier å stille opp hvis de kan, men det er veldig sjelden at vi trenger det. Blir heller sånn at vi egentlig låner bort 3-åringen til besteforeldrene av og til. Har kun hatt barnevakt et par ganger for at vi skal på festligheter, det var bryllup. Hadde også noe barnevakt/besteforeldre som hentet for meg i barnehagen da jeg var gravid i uke 39 og lå rett ut med luftveisinfeksjon. Har ikke hatt barnevakt til minste enda. Prioriterer helt bort å dra på noe så vi må ha barnevakt når barna er så små.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Har fire barn på 2, 4, 7 og 10 år. Er fem år siden vi hadde barnevakt over natta og var ute sammen som kjærester en kveld. Har aldri barnevakt en helg for å reise o.l. skal vi på ferie er barna med. Har av og til barnevakt noen timer fordi det f.eks er foreldremøte samme kveld som en av oss jobber e.l. Men har ikke barnevakt for å gå ut på byen, på fest e.l. Sparer de barnevaktene vi har til det er nødvendig pga jobb, møter e.l. Har slik barnevakt i noen timer ca en gang i måneden i snitt tenker jeg. Men jeg og mannen er ute hver for oss med ujevne mellomrom da, og vi er mye sammen med venner hvor barna også er velkommen, inviterer folk hit, finner på ting som skogsturer osv med andre barnefamilier osv så vi er ganske sosiale.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 har foreløpipig en sønn på 3år, venter nr 2 i desember. denne helga er de tførste gang han skal overnatte hos noen uten at vi foreldre er med.. både gleder med og gruer meg:)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 Har en gutt på 14 mnd. Han har overnattet borte to ganger når vi skulle noe. Ellers har vi jo hatt besteforeldre som har vært her hvis vi skulle en snartur hit og dit.. veldig greit med alle besteforeldrene på samme sted som oss Jeg liker å være sammen med barnet mitt, så vil helst ikke at han skal være så mye borte. Men han har jo såklart vært sammen med besteforeldre når de har spurt etter han.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 Har 5 barn i alderen 3 til 16 år.. Har aldri hatt barnevakt over natta. Hatt ei jente til å passe minste en kveld når de eldste var borte hos sine andre foreldre. Hvis vi en sjelden gang skal bort, så pleier vi å vente til de minste har sovnet, så passer han på 16 de andre.. Men da er vi seinest hjem klokka 2 om natta.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 Har et barn på fire år. Sist vi hadde barnevakt er vel et år siden nå, da var det 50 års lag til tanten min. Da var moren min hjemme hos oss og mannen min kjørte :-) Før det igjen var det vel også et år, samme grunn men til noen andre da. Føler heller ikke at vi har noe behov så sant det ikke skjer noe som store lag da :-D
tullemor_til_snart_4 Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 2, 4 og 6år. Har barnevakt fordi vi skal noe 1-2ganger i året (type 50årsdag, bryllup... el] Ellers hender det jo at tante, onkel, bestemor eller bestefar kommer å "kidnapper" et barn eller to innimellom fordi de har lyst til å finne på noe med barna (eks tivoli, kino, by tur, bakedag, besøke oldeforeldre, gøy på landet ol). Men helst bare en eller to for noen timer, sjelent alle barna og/eller overnatting.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 vi har 2 barn på 3 og 5 år. har vel barnevakt en gang i mnd sånn gjennomsnittlig. noen perioder er det jo mer som skjer enn andre ganger. Da er det pappa som kommer hjem til oss og passer dem for oss. =) han passet dem også en uke i sommer da vi var i syden! nå skal vi snart ha nr 3 og regner med det ikke blir så greit å få barnevakt på en stund. har ikke hatt barnevakt siden sydenturen nå da. men blir vel en kveld i jula!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 Vi har en på 2,5 år, og har barnevakt jevnlig. Har to sett med besteforeldre som gjerne stiller opp, og en unge som elsker å være hos besteforeldrene sine, så da benytter vi en kveld til å gå ut og spise eller gå på kino med god samvittighet (og blir det for lenge mellom hver gang spør besteforeldrene om å låne henne en dag eller en natt, hehe). Vi var borte fra henne en hel helg første gang for ett år siden, og gjorde det igjen i sommer... det hadde ikke vært noe problem å dra på tur med henne (vi gjør jo det også), men benytter anledningen til å gjøre aktiviteter som ikke er så barnevennlige, og trives godt med å ha litt tid til hverandre også... særlig siden det blir mindre til det snart siden nr. 2 melder sin ankomst ganske snart.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #15 Skrevet 7. oktober 2011 2 barn på 3 og 1,5 år. Hatt barnevakt en gang et par tre timer en kveld før nr 2 ble født.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 Så rart når folk skriver de aldri har barnevakt og så har de fri annenhver langhelg eller eldre søsken passer. Det karakteriseres faktisk som barnevakt. Og annen hver langhelg er mye fri.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #17 Skrevet 7. oktober 2011 Synes de fleste i denne tråden aldri har barnevakt, jeg. Kjenner ingen sånne i virkeligheten, men de som er mye her inne har kanskje ikke noe annet liv enn ungene...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #18 Skrevet 7. oktober 2011 Vi har en på 6 og en på 4. Det siste året har vi hatt barnevakt natten over for begge på en gang to ganger. Noen timer på ettermidagen kan vi imidlertid altid få ordnet.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #19 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg har 2 barn, en på 2 år og en på 4 år. Er alene med de 100%, faren har aldri hatt de hos seg. Minstemann har vært på overnatting hos min mor 2 ganger og hos min søster 1 gang. 4-åringen overnatter hos min mor ca en dag hver 6 helg, men det er kun fordi min mor vil ha hun på overnatting. Har hatt barnefri 3 dager på 2 år, kunne nok fått mer barnefri hvis jeg ville, men jeg synes helgene er barnas dag, da kan vi sove så lenge vi vil og finne på gøye ting sammen uten å være sliten etter skole/jobb og bhg. Har ett par venninner som også er alenemødre og fester nesten hver helg, spesielt min ene venninne som plassere vekk ungene til venner/familie hver eneste helg, og det er ikke tull, hun har ungene hjemme hos seg selv kanskje hver 4 helg, ellers er hun ute og fester og reiser. menmen, folk er forskjellig og prioriterer som de vil.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #20 Skrevet 8. oktober 2011 3 barn (2 år, 2 år, 2 mnd), hadde ikke vært noe problem med å få barnevakt om vi ville.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #21 Skrevet 8. oktober 2011 Har ett barn.og har barnevakt en veeldig skjelden gang.
3 nøtter til Askepott Skrevet 8. oktober 2011 #22 Skrevet 8. oktober 2011 Han er 8 mnd og vi har hatt barnevakt sikkert 10 ganger. Farmor spør nesten hver helg om å låne han. Sier ja når vi vil selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå