Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg er i permisjon nå og så har avdelingen jeg jobbet ved blitt lagt ned så jeg har ingen jobb da permisjonen min er over. Men da får jeg vel arb ledighetstrygd fra nav? Er det da 60 % av det jeg tjente, eller av det jeg fikk i foreldre penger? Hvis jeg blir gravid igjen mens jeg er i permisjon vil jeg da få foreldrepenger for nummer to om jeg ikke får jobb igjen før permisjonen starter? Evt. må jeg jobbe i minst x mnd i ny jobb for å få penger? Jeg har lyst på et barn til rakst, men er jo avhengig av å få penger i neste permisjon også, hva gjør jeg?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Du får dagpenger (ledighetstrygd) av foreldrepengene. Du må nesten snakke med nav om summen, det går nemlig an å søke om å få de siste 3 år som grunnlag. Men det må du snakke med dem om. Både foreldrepenger og dagpenger kan brukes som grunnlag til nye foreldrepenger om du skulle bli gravid. Men det blir jo et mye lavere grunnlag enn om du rekker jobbe i 6 mnd mellom svangerskapene.. Du blir uansett ikke stående helt uten penger om du blir gravid igjen, bare litt mindre i måneden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå