Gå til innhold

tar dere folat??


mer enn bare mor

Anbefalte innlegg

og hvor lenge?

ble selvfølgelig tom for folat, men skal jo egentlig ta det en uke til... Er det noe annet man kan ta (kosttilskudd, etc) eller bør jeg kjøpe en ny boks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Ja, jeg kjøper hele pakken med komplett kosttilskudd for gravide fra Lifeline Care. Det dekker jo "all behov" på samme sted. Tenker jeg tar det like gjerne frem til fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eske holdt akkurat ut 1.tri (på dagen faktisk) så da stoppa jeg. Så nå tar jeg bare tran og c-vit. Evt vitaminbjørner non ganger. Trur forresten jeg må begynne på jern snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte og disse feridg pakkene til gravide med vitaminer og folat,men den ene pilla var så stor at den kikk på tvers og opp igjen,og den blå syntes jeg smakte så dynge at jeg heller kjøpte et glass folat piller på siden,de er små og "smakfrie"det funket bra for meg;)men er i uke 12 nå,så fortsetter denne uken med folaten og går over på multivitaminer etter det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle ta ferdig det glasset jeg har.. Er vel nok til et par uker til og er 14+0 i dag. Går over til multivitamin etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar de 4 tablettene som annbefales å ta fra 2.trimester.(4 forskjellige). der er det bl.a 200 mg folat... (400mg i første trimester)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, tar fortsatt og legen sa jeg godt kunne fortsette en mnd til pga usikker termin. Var ingenting i veien for å fortsette ut svangerskapet heller, men tror jeg tar til det er tomt. Sliter med å få i meg omega3-tablettene da, så det bør bli neste mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar den pakken med fire piller som skal tas hver dag. Tenkte å fortsette til termin. Men mulig jeg bytter til multivitamin, omega3 og tar folat ved siden av. De store pillene i pakken er guffene å ta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke 4 piller er det man skal ta da? Nå er jeg akkurat kommet inn i 2. trimester og vet ikke helt hva jeg skal ta. Tar D-vitaming, omega3 og folat. Men kanskje det er feil... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet da jeg var 13 uker ca:) Hører til i mars klubben men siden jeg har menstermin 29.mars og legen mener 1.april så sniker jeg litt her inne innimellom:)

Jeg tar nå kun omega3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved mitt forrige svangerskap fikk jeg beskjed at jordmor at jeg skulle ta Folat gjennom hele svangerskapet.

Jeg har kjøpt Bio-Folin (180 stk) der man skal ta 1 tablett daglig, Multivitamin og Udos Choice. Dette skal jeg ta hele svangerskapet gjennom og fortsette med Udos og Multivitamin etter dette også.

 

Er det noen av dere som tar tilskudd av jern? Isåfall hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 15+2 nå og tar fortsatt folsyre. Tenkte jeg like greit kunne bruke opp glasset i stede for å kaste et som nesten var fullt. Skal til legen neste uke, så da tenkte jeg å sprre om jeg skal fortsette eller om jeg bare kan slutte med det nå. Det sies jo at det bare er for de første 12 ukene pga fosterets utvikling, etter uke 12 er jo det meste ferdigutviklet. Men greit å være sikker så jeg skal forhøre meg:) Jeg tar omega3 og D-vitaminer ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok folat i 1 trimester, men legen sa jeg ikke trengte ta lengre. Han gav meg heller resept på Trio Be. Er det noe annet man heller kan ta? Multivitamin? Får ikke i meg noe særlig kjøtt pga kvalm ved syn og lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...