Sussa85 - snart 2? Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Men jeg klarer ikke bestemme meg.. finner ikke noe om at det kan gi noe som helst bivirkninger for foster.. Men samtidig..er det nødvendig egentlig? Tror jeg aldri har hatt ordentlig influensa jeg.. Frister lite å putte viruset i kroppen..uansett hvor liten mengden er... Andre som tenker på dette? Ser det anbefales for gravide i 2 og 3 trimester...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Nei, det har jeg ikke vurdert engang... Jeg fikk influensa med nr to når jeg var rundt 31-32 uker og hverken jeg eller babyen tok noen skade av det =) Såklart jeg var dårlig, men jeg tok paracet som anvist på pakken og drakk mye!!!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2011 Sikker på at det var influensa? Legen min i dag påstod at det er få som virkelig får influensa i løpet av et år.. og utifra det jeg finner på nett er det bare 5-10 %... Mange tror de har influensa når de kun har kraftig forkjølelse... Er pga dette at jeg ble usikker.. Men samtidig.. det skader jo ikke meg eller baby! Tror jeg?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Ja, jeg hadde influensa! Hadde alle de typiske symptomene + legen sa det... Har hatt vanlig influensa 2 ganger hele livet, så jeg regner med at det er lenge til neste gang hvis jeg får det igjen.... Det er sikkert ikke skadelig med vaksinen, men jeg er generelt skeptisk til vaksinering bare for å gjøre det!!!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2011 =) skjønner.. vet ikke om jeg noen gang har hatt d jeg.. Er veldig skeptisk jeg og... og ville aldri tatt svineinfluensavaksinen.. men legen virka så overbevisende..må tenke på d..
april2011mamma Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 fastlegen min sier at normale friske kvinner som er gravide eller ei, trenger ikke ta noe vaksine for influensa! Jeg tok den ikke når jeg gikk gravid og det var null stress, selv med mange rundt meg som var syke.... dersom man ikke har andre sykdommer osv, er ikke den vaksinen noe man bør ta... men gjør det du selv føler for!!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2011 Ja det var d legen min og sa først.. når jeg var der i dag.. Men så sjekket hun med overlegen i kommunen..og de har nå begynt å anbefale gravide i 2 og 3 trimester dette..så hun gikk bort i fra at friske gravide kvinner ikke bør ta den...
respektatauten Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 har ikke tenkt tanken på det en gang.. ikke har jordmor kommet med noen anbefalinger heller.. men nei, jeg kommer ikke til å vaksinere meg mot influensa før jeg eventuellt blir gammel og kan dø av en vanlig runde med sykdommen.. tok ikke svineinfluensa vaksinen sist jeg gikk gravid heller da det var stort press på at gravide måtte ta den i 2009.. har ikke angret en gang siden!
Anneeli Skrevet 8. oktober 2011 #9 Skrevet 8. oktober 2011 Nei, jeg har aldri tatt noen form for influensavaksine tidligere og kommer heller ikke til å gjøre det nå når jeg er gravid. Ihvertfall ikke nå, tenker jeg. Vaksiner har også bivirkninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå