Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Er det ikke litt sykt at moren kjører to timer, for å vaske datteren og hennes samboers hus? De er to voksne mennesker, som rett og slett ikke gidder å vaske selv. Huset har ikke vært rengjort på 2 år! Så da reiser min svigermor og vasker for de? Wtf? Jeg hadde dødd av skam!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Kanskje det var veldig nødvendig???? Men hadde vært flau, med mindre jeg betaler mor som vaskehjelp..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Nå kjenner jeg ikke historien da, men min svigermor ville gjerne gjort det for oss også. Svigermor har alltid elsket å vaske, har jobbet som vaskehjelp i private hus i mange mange år. Nå skulle hun så gjerne ha vasket for oss, men siden hun har havnet i rullestol er det helt umulig for henne... Om hun hadde vært frisk hadde jeg ikke sett så veldig galt på om hun hadde vasket hos oss en gang i uken, vi betaler jo en vaskehjelp for å gjøre det nå. Om vi hadde betalt svigermor istedenfor den fremmede vaskehjelpen hadde vel ikke det vært så galt? Vi prioriterer jo uansett å sette bort den jobben, og hun vil så gjerne hjelpe. Kjenner jeg henne rett hadde hun nektet å ta imot pengene da, men vi hadde vel funnet en måte å prakke de på henne på
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Nødvendig var det jo! Jeg har ikke satt mine bein der på 1,5 år, av hensyn til helse! Allikevel er det da ikke moren som skal vaske etter datteren! Vi snakker så ille at de va 4 voksne i 6 timer og rakk ikke å vaske gulvene. Neida, fikk ikke betalt og det var datterens forslag! Hi
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Akkurat nå skulle jeg ønske min svigermor eller mamma kunne gjort det, er syk og huset ser bombet ut. Hybelkaninene går snart til angrep her.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Svigermor er forøvrig i full jobb, mens de begge er arbeidsledige!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Dette blir jo ikke helt det samme da men: Svigermor er og vasker huset til svogeren min en dag i uken, hun rydder opp etter han, og tar oppvasken for han, eneste han selv gjør, er å rydde eget soverom (vil vel ikke at mora skal se sex leketøyene hans) lage egen middag (de dagene han ikke er hos henne og spiser) og vaske klær selv. Forskjellen er at han betaler henne for det da, hun lever på minstepernsjon, samme med svigerfar, så hun vasker hus for div naboer i bytte mot penger.. Men må si, synes det blir noe barnslig å få mora til å gjøre så og si alt, om det så er noe han betaler for. Vi bor like ved han, og derfor like ved svigers også, men kunne aldri fallt meg inn dette altså.. De trenger penger ja, men som jeg har sagt til samboeren, hun skal ikke måtte vaske og rydde huset for oss, for å få litt økonomisk hjelp av oss. Jeg kjøper med melk, egg, mel osv til henne når jeg er på butikken, baker brød og annet bakst til dem også, når jeg baker til oss. Heller slikt, enn å "ansette" svigermor til hushjelp :-/
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 Hadde de ansatt henne, hadde jeg ikke reagert slik. Her har hun brukt frihelgen sin på å skure ned driten etter de to! Hi
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 Det er vel ikke mer flaut å få vaskehjelp av fammilien enn å ansette vaskehjelp?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 Jo 16:13, såfremt man har fri hele dagene selv og allievel utnytter sin mor for å få vasket ned huset. Det er ikke snakk om vanlig vasking av hus, det er snakk om ekstrem rengjøring! Hun har ikke fått betalt en kr for jobben! Hi
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg synes ikke det er noe værre enn når foreldre hjelper ungene sine en helg med et oppussingsprosjekt eller foreksempel med å få vinterveden i hus.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 Dere har fått med dere at det ikke har vært en støvsuger eller vaskebøtte i dette huset på 2 år?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 Svigerinnen din og mannen hennes har kommet opp i et problem, om det skyldes deprsjon eller at foreldrene ikke har læret dem opp skikklig er ikke godt å si, men svigermoren din hjelper dem å løse problemet. Det skader vel ikke deg?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 Altså, når to voksne mennesker ikke har vasket huset sitt på 2 år så ligger det mer enn latskap bak det. Og da er det lite vits i å snakke om hva som er flaut og ikke (men er enig i at på generell basis så bør det være pinlig å motta slik hjelp fra foreldrene sine regelmessig, på lik linje som økonomisk hjelp regelmessig over tid) Det er jo flott at mor hjelper datteren sin, og det er flott at datter tar imor hjelp. Men risikoen er der for at mor ender opp med å gjøre en bjørnetjeneste. Høres ut som svigerinnen din trenger annen type hjelp- Spørsmålet her er jo hva som gjør at hun ikke vasker huset.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 Ja, det har jeg. Det kan det være mange årsaker til, også ting du ikke vet om. Hadde det vært noe tak i deg hadde du heller tatt en tur innom og spurt om du skulle hjelpe til enn å sitte å beklage deg her.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #17 Skrevet 7. oktober 2011 Det er noe alvorlig galt dersom man ikke vasker huset sitt på 2 år!!!! Jeg forstår godt at svigermor gjorde det. Forøvrig vasker svigermor det som er når hun er her, uten at jeg nødvendigvis syns det er greit.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #18 Skrevet 7. oktober 2011 Det tviler jeg faktisk på. Det er ikke sikkert du vet alt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #19 Skrevet 7. oktober 2011 Det er faktisk latskap! De er sånn med alt! Alt bosses ned! De gidder ikke ta ut søpla engang. Det stinker kattepiss i hele huset!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #20 Skrevet 7. oktober 2011 Nei takk! At folk velger å sitte på ræven i 2 år og så forventer at familien skal vaske huset for de, er faktisk ikke mitt problem! Hadde det vært ett normalt hus, og de hadde brukket en fot, skulle jeg selvfølgelig ha hjulpet til. Dere får tro hva dere vil, de GIDDER ikke!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #21 Skrevet 7. oktober 2011 JEG er ihvertfall enig med Hi om at dette er veldig spesiellt!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #22 Skrevet 7. oktober 2011 Meget spesielt, kanskje de sliter med noe siden de ikke klarer å ha det hygiensk selv? Men hadde ikke sagt nei til gratis vaskehjelp en gang i blant jeg da. hehe
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #23 Skrevet 7. oktober 2011 Hva er det du tenker her? At de burde være flaue? Du vet for lite, og er for gammeldags. Jobben min er å vaske hos folk....... At de ikke gidder, og en person(samme med slektskap eller annet) tilbyr seg å ta det. Hva tenker du? Tror du skulle ønske det samme, men vil ikke... Jeg vet at det fnnes mange i Norge som er flau over å ha vaskehjelp, men selv de mest renslige har det.... Det er litt som Se og Hør - De har det, men vil helst ikke si det til noen...... hehehehe.... de fleste av mine kunder tenker sånn, tro det eller ei.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #24 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg kan fortelle deg min historie her..... Jeg sliter max med det meste i hverdagen, fordi jeg har et stort problem jeg ikke får hjelp med. Huset har fått klare seg selv i over et år nå.... Jeg makter det ikke, men dette er det ingen som vet enda...... Det går ikke, og har ikke med latskap å gjøre i hele tatt. Det har med at jeg tar det nødvendige, og det er ikke huset akkurat nå. Til og med familien er uvitende her......Og jeg vil ikke dele, men ser at jeg kanskje må snart. Eller ansette en vaskehjelp....... Det du tror er sjelden sannheten, og sjelden årsaken. Tro hva du vil, men sånn er det.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #25 Skrevet 7. oktober 2011 Oh my god pipels! Jeg syns ikke det er flaut å ansette vaskehjelp. Jeg syns det er flaut at moren skal vaske etter de, når moren har mer en nok i sitt eget hjem. Hun har ikke tilbydd seg, hun har blitt spurt! Hun har ikke fått betalt. Hun jobber, de er arbeidsledige. De kunne f eks ansatt et rengjøringsfirma, eller vaksehjelp om dere mener de er så ute av stand til å ta sin egen drit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå