Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Hva kan jeg ta for forstoppelsen? Det begynner å gjøre ganske så vondt i magen nå.... Jeg har duphalac, kan jeg ta det? Og om noen har noe tips mot forstoppelse så kom med det
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Spis en haug med svisker, drikk mye vann og løp eller gå deg en rask tur på mins en time. Det pleier å få fart på sakene.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Kansje jeg også skulle nevnt at jeg er ekstremt kvalm, og klarer nesten ikke å spise/gå/drikke.... HI
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Har vært plaget med forstoppelse med jevne mellomrom i dette svangerskapet..... Har brukt Microlax med god effekt (miniklyster). Har i det siste spist en Activia hver dag ( ev. drukket ett stort glass Biola) + prøver å drikke godt med vann- isvann er favoritten, noe som har stabilisert mion mage iallefall! Du kan jo også kjøpe Betulac/ flytende parafin på apoteket, for "vedlikehold"! Da tar man 15 ml. x 2 hver dag- det skal gjøre susen! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 du kan helt trygt ta duphalac, det er nemlig ikke et avføringsmiddel som f.eks microlax, dulcolax osv. Det er et mykningsmiddel. Jeg var helt avhengig av det for å gå på do forrige graviditet. hilsen sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Tok duphalac igjennom halve graviditeten og to måneder etter. Kunne ikke klart meg uten. Det er helt trygt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Da er vi to! Jeg er også 7 uker på vei og er fullstendig forstoppet. Jeg får benytte meg av noen av rådene du har fått over her :-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 Å det var bra. Da skal jeg ta duphalac med en gang i håp om at det fungerer HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå