Gå til innhold

kynnere!


mammas nurk

Anbefalte innlegg

Heisann :) Andre gangsfødende her.. er blitt fulltids sykemeldt fir å ta det med ro, er i uke 18. flere her som sliter mye med kynnere så tidele, opptil flere løp av dagen... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å kjenne kynnerene for fullt i forrige uke -16 uker.

 

Har opptil flere pr dag og de begynner på ettermiddagene.

Er 3. gangsfødende..

 

Jobber 100%, og ettermiddagene er travle med lekser, treninger/kamper og bursdager.

 

Når klokken er 20 og ungene er i seng, så sovner mor også... -som regel før ungene hehe

 

Er du sykemeldt kun pga kynnerene?

Har ikke nevnt det for legen jeg, da jeg har lest på nettet at det ikke er farlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 gangs her og, forrige gang startet plagsomme kynnere i uke 20 - nå startet de i uke 16. Men jeg er da ikke sykemeldt for det, de er ufarlige.

Er nå i uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er sykemeldt pga kynnere ja.. men har opptil 30 pr dag. sterke, og legen min var "hysterik" for at eg ikke hadde kommet før, og hadde jobbet 100 % over tid med kynnere. men var nok pga hadde så mye dag/natt, og hadde prematur fødsel forrige gang. eg gjør bare det legen sier, sier kan miste om ikke tar de med ro..men ikke så lett ta det med ro når har små i hus fra før, hehe:)greit høre andre sine erfaringer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.gangs her - kynnerne går i perioder, er bare i uke 17, men har holdt på i flere uker allerede - særlig mye ved fysisk aktivitet eller til og med bare ved å stryke på magen - slitsomt. faktisk midre kynnere av å være på jobb, men der kan jeg bare sitte på kontorstol, så det er kanskje ikke så dumt.

Hadde veldig stress-relaterte kynnere i andre svangerrskap, men da var jeg sykmeldt hele veien pga. svimmelhet etc. uansett.

Kommer nok til å være ekstra på vakt denne gangen, men så lenge det er bedre på jobb så fortsetter jeg å jobbe (skjønt - har hatt høstferie nå, nesten uten kynnere... kanskje de kommer på kvelden når jeg er utslitt etter jobb...?) Har jordmorsalmtale på jobben snart, skal ta det opp da, for har en jobb hvor det er umulig å unngå stress :-(

Har nok vært oppe i 20 om dagen på de verste dagene.... nå ble jeg plutselig litt urolig her - godt det bare er noen få dager til jordmor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

ja om du jobber på kontor er det kanskje litt bedre, hehe:) jeg jobber på en 0-4 års avd i barnehage

, kan gå heftig for seg til tider:) men håper avtar seg sånn at kan begynne i jobb snart... lykke til med deg og. godt vi har leger vi kan rådføre oss med sier bare eg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er tredjegangs. Hadde masse kraftige kynnere sist, de startet da jeg var 22 uker mener jeg, da fikk jeg beskjede om å ikke gjøre noe, bare ligge på sofaen....veldig lett med en nesten 1 åring i huset fra før :P Men dette var virkelig kraftige kynnere, som kunne forveksles med rier. Denne gangen har jeg kjent kynnere siden uke 12 (er nå uke 18), men dette er bare normale sammentrekninger av livmoren, ikke noe som gjør vondt. Kynnere skal man ha, det er livmoren sin måte å trene på, og så lenge de ikke er så kraftige at de gjør vondt så er det ikke noe farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig hatt veldig få og svake i forhold til det dere beskriver, og i forhold til hva jeg hadde senere i forrige svangerskap. Men denne gangen synes jeg det kom en tanke tidligere enn sist. Jeg leste da et sted at det var vanlig å kjenne litt kraftigere kynnere og litt tidligere hvis du var annengangs, og det kunne bli mer og tidligere for hvert svangerskap! - Og det passer isåfall veldig bra siden de fleste som har svart på denne tråden er flergangsfødende!

 

Kynnere er i utgangspunktet ufarlig så lenge de ikke er så sterke at de kan forveksles med rier, men hvis du har født prematurt en gang før så skjønner jeg godt at legen kanskje er litt mer forsiktig enn han/hun ellers ville vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var akkurat dette jeg skulle logge meg inn for å spørre om... Jeg er 17+2 i dag, og merker at magen ikke liker at jeg løfter eller bøyer meg for mye.

Drev med hagearbeid på lørdag, og da blir det jo endel tøy og bøy. Etter 2-3 timer ble det for mye og magen ble hard og sto rett ut.

I ettermiddag har jeg bært og vasket noen deler av en skrivepult vi har malt og pusset opp - og det likte heller ikke magen. Og i dag drev jeg ikke på så lenge som på lørdag, asså...

Heldigvis er det bare noen minutter med avslapping, så er den adskillig mindre hard.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...