Gå til innhold

Denne ukas middager - meninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag: Blomkål- og broccolisuppe (posesuppe) med hjemmebakt grovbrød og smuldrepai av eple til dessert (smuldredeig av havregryn og grov rug).

I morgen: Sushi (hjemmelaget, ikke av meg personlig. Vi er invitert bort)

Søndag: Sosakjøtt av hjort med kokte poteter, kokt broccoli og gulrot

Mandag: Svinekjøtt med ris, wokgrønnsaker og sweet & soursaus (saus på glass)

Tirsdag: Fylt rødspette (ferdig fra frysedisken) med revet gulrot/eple og ovnsstekte potetbåter.

Onsdag: pannekaker (grove) med bacon, blåbær og tomatsuppe (posesuppe).

Torsdag: Stekt laks med ris, amerikansk grønnsakblanding og bearnaisesaus (posesaus).

Personlig synes jeg kanskje det blir for mange ferdigprodukter, men det er ikke jeg som skal lage alle middagene (samboer må gjøre sin del, og da blir det slik). Jeg trøster meg med at det visstnok ikke er konserveringsmidler hverken i frossenproduktene eller toroposene.

Har ikke dessert på det jevne, men med posesuppe som hovedrett blir det litt "smått" synes jeg, og smuldrepaien min er ikke altfor sukkerholdig. Dessuten er det fredag ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stekt laks med ris, amerikansk grønnsakblanding og bearnaisesaus

hva i all verden..hehe....ris?? bearnesaus?????

Skrevet

Ser greit ut, bortsett fra at jeg aldri i verden ville ha spist posesuppe når jeg kan kan lage en kjempegod fra bunnen på 1-2-3. Kan ikke måle seg! Men så spiser jeg ikke posesupper generelt.

Og at laks og bernaisesaus passer veldig dårlig. ;) Unødvendeige kalorier, egentlig. :P

Skrevet

Stort sett samme som vi har, så ser ikke noe spesielt med den...men kanskje noen andre som er mer kostholdsekspert som kan kommer med bedre kommentar?

Skrevet

Joda, jeg lager suppe fra bunnen. Men det gjør ikke samboeren min....

HI

PS: Bearnaisesaus til laks er kjempegodt, og jeg tenker ikke kalorier. Spiser balansert og satser på det går bra :)

Skrevet

Helt greit med unntak av at dere bør spise vesentlig mer grønnsaker. Med den typen middager dere har blir det veldig vansklig å komme opp i nærmere 400 g om dagen som erneringsmessig bør være et minimum. Jeg vil også tro at dere spise for mye salt. Det blir det veldig ofte om man spiser ferdigmat, men mindre man er veldig bevist.

Skrevet

Elsker grønnsaker, og fyller alltid halve tallerkenen. Jeg ser selv at det blir mye kokte grønnsaker og lite salater, men det er det som går ned her i huset. Gulrot er den absolutte favoritten: kokt, raspet, delt i staver med litt dip, gratinerte osv. Broccoli går også ned på høykant. Ig rosenkål, nam!

Salat koser jeg meg med til lunsj, ofte. Og det går med en paprika for dag til matpakker.

Skrevet

synes det var en fin meny jeg!! vi spiser mer usunt enn deg...det betyr kanskje kjøttdeig 2 ganger i uken.

hjelpe meg, er det hellstrøm som svarer her??

hva er galt med posesuppe i farta i ny og ne???

Skrevet

Jeg synes menyen så veldig fin og variert ut, mulig jeg kopierer den, bortsett fra i dag, da MÅ vi ha taco.

Og bearnaise til laks er kjempegodt! Det bruker vi også. Både pasta og ris funker sammen med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...