Gå til innhold

Baby Björn bæresele

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er Baby Björn bæresele ikke så bra for baby? Hørt noen som sier det ikke er den beste selen? Er dette riktig og hvorfor? Er det evt ok å bruke den litt?

Min sønn sover ikke på dagen om han ikke får dingle i den, det blir for rolig for han stille på ryggen i vogga... Og jeg trenger å få gjort littegrann annet enn å ha ham i armene på dagtid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer at mange mener at BB ikke er ideellt for babyer siden de blir hengende litt etter skrittet og beina dingler rett ned. I tillegg så blir BB relativt fort for liten, og det kan bli for tungt for bærer.

Det finnes derimot gode alternativer! Om du vil ha en formsydd sele (dvs med klips sånn som BB), så finnes det flere typer. Ergo får du Barnas Hus, Manduca, Beco, Angelpack og Go,'Klompen med klips får du kjøpt online. Bor du i Osloområdet, ta turen innom Bæreglede.

Nettside med mye god info: tettinntil.no

Skrevet

Hei!

Skjønner godt at du har behov for å få gjort noe, og dU har jo allerede oppdaget gleden ved å bære ham. De aller fleste barn roer seg når de blir båret. Å være inntil mammas kropp med kjent lukt og hjerteslag er jo det beste for babyene slik jeg ser det! :-)

Ja, i senere år har det vært diskutert om at å bli båret i babybjørn ikke er bra for babyene. Problemet med babybjørn er:

1. Sitteflaten til babyen er smal. Dvs at babyen bærer hele kroppsvekten med bekkenet, og det blir stor belastning på ryggsøylen til babyen. Pga dette er det vel ikke anbefalt å bære mer enn 30 minutter av gangen. Mange velger å sammenligne det å sitte i bb med å sitte på et sykkelsete. Altså ikke veldig behagelig for baby i lengden

2. Mange får vondt i nakke og rygg av å bære i bb, dette pga utformingen på selen gjør at barnet "henger utenpå" selen.

MEN såvidt jeg vet er det nå kommet mer ergonomisk riktige bbseler, både for barn og bærer. Med bredere sittedel og korsryggstøtte for bærer.

Men bb er vel blitt mer og mer omtalt som en lite ergonomisk sele.

Så til min misjon; det finne utallige, herlige bæredingser der ute! Meitai, sjal, ringslynge og mer ergonomiske seler som Manduca og Ergo. Og disse kan du bære i i timesvis uten at verken du eller baby tar skade av det. Barnet har bred sitteflate, med stoff under hele rumpa og ut til knehasene. Dermed blir vekten fordelt bedre. Knærne høyere enn rumpa er en tommelfingerregel. Barnet sitter klistret inntil mors kropp, og føles dermed lettere for deg enn i en bb.

Det høres ut som om du ønsker å bære barnwt ditt, og jeg vil derfor sterkt anbefale deg å se på tettinntil.no. Der finner du svar på alt du måtte lure på. Mange, mange fantastisk kloke damer på bæreforumer der inne.

Og jec syns ikke du skal ha dårlig sambittighet for å bære i bb i korte stunder, så lenge babyen er fornøyd.

Håper å se deg på tettinntil!

Lykke til! :klem:

Bæretøy reddet livet mitt da jeg hadde en baby som nektet å ligge i vogn eller for seg selv.

Skrevet

Sorry mange skrivefeil. Skriver fra iphone:-)

Skrevet

Du har fått masse gode råd allerede! Det er nettopp kommet en ny, ergonomisk bæresele som kan brukes på både mage og rygg som heter Concerti. Den selges blant annet på krusedull.net.

Ellers har du fått masse gode tips og råd her.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...