Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg har en gutt på 17 mnd og jeg ammer fremdeles på kveldene og morningene. Det er vel ikke rare skvetten som kommer ut, men han koser seg så med pupp. Dessuten kan han ligge en ekstra time om morningene å bare puppe:-) Det anbefales å amme til ca 2 år, og kommer til å tilby så lenge han er interessert i pupp (til han er 2 år). Hva med dere?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Ammet eldste til hun var litt over 21 mnd, da ville hun ikke ha mere. Ammer enda minsta, hun er snart 21 mnd hun også, og tenker nok det blir noen mnd til, hun virker absolutt ikke klar for å slutte. Har nesten amma i ett strekk, hadde 4 mnd's opphold fra da eldste slutta til minsta ble født, så her har utstyret virkelig gjort nytta for seg. Verste er at jeg fortsatt har litt melkespreng til tider, hehe.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 10 mnd. Da var han ikke interessert lenger. Jeg syns det blir litt feil at man skal amme helt til barnet selv kan spørre om å få pupp.. Men hver sin lyst Ett år synes jeg er en grei alder å slutte
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Men hvorfor blir det feil? De ber da vitterlig om pupp når de er bittesmå også, høyt og tydelig!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Ammet litt over et år på dem begge. Fullammet i 6 mnd. Da mistet de interessen.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Til han var året. Sluttet fordi jeg trengte mer frihet. Deilig å endelig kunne være ute på ettermiddager og kvelder. Det gikk kjempebra. Han aksepterte det uten noen form for protester:)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 9 og 11 mnd. De sluttet begge selv Noe som er utrolig godt!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 15 mnd. Da begynte han i bhg, og måtte opp kl 6. Ikke mye tid til kosepupp om morgenen da!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 15 mnd her også. Da ville hun ikke mer.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 Med eldstemann ammet jeg til han var 18 mnd. Han kunne sikkert tenkt seg å fortsatt, men vi slet sånn med sønv at vi var nødt til å prøve de tiltak vi kunne. Å ammeslutt ble et av de. Vellykket sådan, søvnen ble mye bedre kort tid etter. Nå med yngste har jeg hatt litt lite melk og har hele tiden sagt at jeg er heldig om jeg får amme til hun er 6 mnd. Nå nærmer 6 mnd seg og jeg har da melk enda, om ikke akkurat så mye. Så nå tenker jeg at får jeg amme til hun er 1 år, DA er jeg heldig da.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 15 mnd og 13 mnd. Med førstemann var det jeg som ville avslutte ammingen, barnet kunne nok ha fortsatt litt til. Med lillebror var det han som ikke hadde noen interesse for puppen lenger.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 ammet eldstemann til han var 7mnd, da nektet han selv å ta puppen, alltid vært litt utålmodig på puppen, begynte da å sove hele natten så melka kom vel enda seinere, ikke var han like glups og sulten lengre heller siden han fikk grøt, frukt eller middag til alle måltider. begynte da med mme heller. Han hadde ikke fått flaske tidligere, men da skulle jeg på julebord og hadde pumpa meg så han fikk melka i flaske. Nr 2 ammet jeg til hun var 2år, siste halvåret bare morgen og kveld riktig nok. Minste sluttet selv da hun var 8mnd, var samme som med eldste barnet, alltid vært litt utålmodig, i tillegg måtte jeg like før gi flaske en uke pga antibiotikakur pga brystbetennelse, pumpet meg, men gikk ned såpass i melkemengde at ungen ble krakilsk ved puppen så jeg måtte gi tillegg, det var ca 1mnd før jeg ga opp hele ammingen etter råd fra helsesøster, for da fikk jeg tilbake brystbetennelsen, måtte få piller for å drive tilbake melka.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 Storesøster sluttet selv da hun var 11-12 mnd, hun hadde overhodet ikke tid, heller ikke morgen eller kveld. Hun skulle leke, "skravle", reise seg opp osv.. Lillesøster avvente jeg da hun var 15-16 mnd, hun ville fremdeles ha pupp 1-2 ganger om natta så jeg følte det var på tide å ta nattesøvnen tilbake. Så da sluttet vi bare helt. Ikke noe problem. Hadde hun sovet natta gjennom kunne jeg med glede ammet enda lenger jeg, koselig å amme
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #15 Skrevet 7. oktober 2011 Babygråt er LITT annerledes enn når noen ber om det med ord... Eller enda verre, kommer GÅENDE og ber om det.... *grøss* Jeg ser for meg at disse unga neppe blir særlig selvstendige...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 Fullammet til ca 6 måneder, og så morgen og kveld en stund til (var tilbake i full jobb). Gikk ned til bare morgen når h*n var 11 måneder, null interesse på kvelden lenger, og ved 13 måneder ville h*n ikke ha om morgenen heller. Veldig greit, for synst det var lenge nok, men var glad at det var h*n som ville slutte og at det ikke var noe tvunget.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #17 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg skulle gjerne ammet til 2 år, men måtte stoppe ved 18 mnd pga sykehusinnleggelse.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #18 Skrevet 7. oktober 2011 8 måneder. Da var det ikke melk igjen, og jeg holder ikke på puppinga bare for kosens del, men det var heldigvis veldig greit å slutte da for oss begge. Jeg personlig syntes det var greit å få tilbake puppene mine da, så ser vel for meg noe tilsvarende med nestemann...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #20 Skrevet 7. oktober 2011 Minste på 17 mnd får enda pupp om hu vil ha på morgen og kveld. Elste ble ammet til 3 år.
Mrs. Kaizer Skrevet 7. oktober 2011 #21 Skrevet 7. oktober 2011 Ammet tre av de til de var 1 år. Snuppa er 8 mnd og får fremdeles pupp, regner med jeg holder på til hun er 1 år. Gleder meg til å få puppene for meg selv igjen. Føler jeg har gjort jobben min som melkeku nå
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #22 Skrevet 7. oktober 2011 Prinsessa mi i 3 mnd, mista melka da Junior fikk til han var *kremt* 2, 5 år... da kunne han gå bort til meg, løfte opp genseren og ta ut selv.. han begynnte i barnehage når han var 2,5 år så da var det stopp. Han har alltid vært en ordentlig kosegutt da og både jeg og han syns det var greit å holde på så lenge
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #23 Skrevet 7. oktober 2011 til anonym 14.09 Jeg hadde planlagt å amme til maks 1 år før jeg fikk jenta mi. Men da hun nærmet seg året så merket vi at vi ikke var ferdige å amme ennå. Verken hun eller jeg var klare for å slutte. Så vi fortsatte til var 2 år. Jeg dro ikke frem puppen i tide og utide og ungen hang ikke i puppen og sutra altså. Hun fikk litt på senga før vi sto opp og litt før hun la seg om kvelden. Og vet du hva? Hun er den tøffeste og mest selvstendige lille jenta du kan tenke deg! Finnes ikke klengete eller mammadalt i det hele tatt, hun er tøffeste ungen i gata!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #24 Skrevet 7. oktober 2011 I 2 år. Forstår ikke hvordan jeg holdt ut
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #25 Skrevet 7. oktober 2011 Prøvde noen dager, men pumpet i ca 3 uker. Melken forsvant fort når jeg pumpet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå