Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 og mannen.. Svigermor er veldig snill og grei, liker meg godt og er egentlig bare koselig. Problemet er at hun er så JÆVLIG masete. Hun ringer meg 5-10 ganger om dagen og mannen min også. Her om dagen ringte hun meg tre ganger før jeg fikk tatt den - var på jobb. Og hva lurte hun på? Jo, om ene ungen hadde begynt på pencillin. Jeg bare.. Eh, ja, men det er snart fem dager siden. Jo nei du skjønner dere har ikke ringt meg og fortalt hvordan det går. Jeg sa at det går fint som det alltid har gjort. Igår ringte hun meg SJU ganger fordi hun skulle vite hva slags tannbørster barna brukte. Da hun ringte meg for å spørre om pencillinen lurte hun på hvorfor ikke mannen min tok telefonen. Jeg sa at han er som meg, på jobb. Og da kan man ikke snakke i telefonen HELE tiden. "Hæ? Kan han ikke snakke i telefonen på jobb?" "Eh, nei.. Ikke private samtaler. Det kan ikke jeg heller" Da ble hun ganske furt og sa at hun følte vi mente hun maste på oss. Det gjør hun jo. Det er ikke normalt å ringe folk HELE tiden. Når hun er på besøk her så går hun aldri heller, selv om vi kan si at nå vil vi gjerne ha tid for oss selv. Hun kommer ofte i tretiden og er her til 23-24 i ukedagene, helt ille. Selv om vi går og legger oss så blir hun sittende og kommer gjerne inn til oss for å spørre om ting etc.. Helt sykt. Hun legger igjen beskjed på telefonsvareren min hver gang jeg ikke tar den og bruker HELE tiden på "båndet" hvis dere skjønner. Lange beskjeder med "kan du" og "spør" og "jeg jeg jeg jeg". Jeg er så jævlig lei og sliten og vil ha fred!! Har sagt det til henne, og mannen har VIRKELIG sagt ifra, men det varer kanskje 2 dager så ringer hun like mye igjen. Jeg orker ikke dette mer!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Oh Lord.. Da hadde jeg også blitt lei. Kommer hu inn på rommet når dere har lagt dere?? herregud, da hadde jeg blitt sinna. hva med å dra hjem? er hu ensom kanskje? har hun ingen mann å ta seg av?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Dere bør seriøst guide henne til døra når dere legger dere...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Ja, man blir smågal av sånt. Joda, hun har en mann. De er uføre begge to og går jo bare hjemme, eller dvs, han har en hobby han bruker mye tid på og er veldig mammagutt, klarer jo ingenting sjøl. Uansett så blir hun sittende og sittende. På valgdagen hadde jeg vært valgvakt og var veldig sliten da jeg kom hjem, og da ble hun sittende helt til nrk avsluttet sendingen... Jeg ble helt matt! Ja, hun kommer inn til oss. Sist hun satt her så sa mannen min når klokka var ni at nå må du dra. Ja, hun skulle bestille taxi, bare ta en røyk først. Så varte og rakk det og vi spurte når kommer taxien? Nei hun hadde glemt å bestille, men mannen skulle hente henne da. Enden på visa, jeg og mannen la oss klokka 22. Klokka 22.15 stikker hun hodet inn og sier at "Jeg tok meg noen skiver og rester av middagen" osv.. Det er så slitsomt når hun er her fordi hun er så utrolig "hjemme" , forsyner seg med alt og spiser opp brød uten å si det er tomt osv. Jeg har ingenting imot å ha henne på middag eller gi henne mat men vær så snill SPØR før du forsyner deg.. GAAAAD. Nå ringte hun for sjette gang idag og la igjen beskjed. Jeg kjenner jeg blir nedbrutt faktisk. Veldig fælt, for hun er veldig snill. Hun er bare veldig dum og masete.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Spør henne rett ut om hun vil at forholdet mellom deg og mannen din skal ryke. Fordi hun lager så mye ekstra styr for dere med å være så klengete. Jeg hadde flyttet. På dagen.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 Der sa du noe lurt noe 13:08. Dette er jo en stor belastning på oss. Mannen min er ikke ynkelig så han sier jo ifra til henne og har kjeftet mye på henne for dette men det når bare ikke inn. Hun tar ikke hintet overhodet. Og vi snakker ikke hint som i "Aaah, nå er jeg trøtt..." men mer som "Nå er det på tide at du går for du har vært her lenge". Hun er her også relativt ofte, bor jo i nærheten. Og hun er til bry for meg virkelig. Hun har ryggproblemer og en ødelagt arm og søler og surrer og prøver å være snill med å rydde her, men hun rydder "feil" (putter ting feil steder, bretter trusene mine osv og det er for langt innenfor min intimsone). I det store og det hele prøver hun jo ofte bare å hjelpe, men det blir bare for mye og jeg vil ikke ha den slags inngripen i huset mitt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 Uff, det er nesten som hos oss. Bare at ikke svigermor kan komme seg til oss..... Men hun ringer oss til tider ned, og er ufattelig ego og masete. Hun evner ikke å se andre enn seg selv og sitt eget behov. Nå skal det sies at hun er mentalt redusert etter sykdom ol, så sånn sett har hun "en unskyldning". Men vi har måttet bli veldig bestemte, og tar ikke telefonen utenom når vi vil selv. Hvorfor tar dere telefonen når det ikke passer?? Hvis hun ringer mange ganger nok, og ikke får svar så gir hun seg til slutt. Og det at hun stadig kommer på besøk. Møt henne i døra, og si at det ikke passer! Dere må for guds skyld sette foten ned, og ikke la dere herse med på denne måten! Som du selv skriver, hun tar ikke hint. Vel, det gjør ikke min svigermor heller, så vi har skjønt at vi må si ting veldig direkte. Det er det eneste som nytter. Bedre at dere sier klart ifra, enn å la det gå så langt at familien går i oppløsning pga henne. Hilsen en som skjønner så altfor godt frustrasjonen din;-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 Begynner hun å bli dement? Er jo veldig spesiell oppførsel dette..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 14:44 igjen. Ja, det lurte jeg også faktisk på 15:24. Ikke normalt å oppføre seg slik, uten at det har en grunn for det....... Hos oss er det slik at svigermor faktisk ikke alltid husker at hun har ringt. Mulig hun har et tidlig stadie av demens....?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 Hjeeelp!!! Nå ringer hun igjen!!! Du skjønner, hvis jeg ikke tar telefonen, så ringer hun jobben min!!!! Og da forteller hun den som tar telefonen absolutt alt hun skulle fortelle meg. Det er sykt pinlig. En gang kom sjefen min og sa "Hei, det er svigermora di, hun ringte for å fortelle meg at sønnen din har bæsja en gang og at nå sover de og at det gikk fint med tannpuss.. jeg tenkte kanskje du ville snakke med henne selv". Det er pinlig. Det som kanskje er vanskelig for dere å forstå nå er at hun har blitt BEDRE. iløpet av de siste syv årene har hun faktisk senket ringehyppigheten betraktelig. Det er faen meg sinnssykt!! Vi BER henne gå, og vi tar ikke telefonen, men jeg tar den når hun har ringt 5-6 ganger for ellers ringer hun jobben, eller enda verre, den gangen jeg kom for å hente ungene og pedleder sa at svigermor hadde ringt og ikke fikk tak i meg..... Ang å nekte henne besøk;i prinsippet kommer hun for barna, og de ELSKER henne, og er kjempeflink med de. Problemet er at svigermor er veldig sosial og mangler sosiale antenner; eier ikke skam. Hun innleder samtaler med alt og alle og er veldig sånn høylytt. Hvis vi treffer henne ute roper hun "Åååå!! HEi gutten min!!! Tom!! Det er mamma!! HALLO!!! Gutten min!! Det er mammA!"" Herrejesus!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 Og bare så det er sagt så er mannen min 35... ikke 5...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 Oi hun virker noe ustabil ja. Du sier hun er uføretrygdet, hva er grunnen ? Har hun psykisk diagonose eller noe?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #15 Skrevet 7. oktober 2011 Ufør pga ryggskade, som så mange fra hennes generasjon vaskekoner.. Det er reellt at hun har vondt i ryggen altså. Dessverre er hun nok ikke så veldig ustabil, hun har riktignok vært deprimert, men ifølge mannen min har hun bare alltid vært sånn. Hun er jo også tørrlagt alkoholiker, men ifølge min mann så var hun faktisk sånn før hun drakk også
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 Huff stakkars dere :-/ Men hun trenger jo grenser, dere må si ifra tydelig og der må mannen din stå i forsetet, ikke du... tenker jeg...? Ano over
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #17 Skrevet 7. oktober 2011 Dere må rett og slett sette ned foten. Si at hun ikke skal ringe dere på jobb, da dere får klager av overordnet. Ellers kan hun tekste dere, så svarer dere når dere har tid. Høres fryktelig slitsomt ut hele opplegget!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #18 Skrevet 7. oktober 2011 Vi SIER ifra tydelig. Vi BER henne gå. Vi BER henne ringe mindre. Mannen sier ifra mye hardere enn meg. Det er bare det at det dessverre ikke hjelper. I perioder bryter vi faktisk kontakten med henne pga dette men det kommer alltid på samme sted...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #19 Skrevet 7. oktober 2011 Hun høres faktisk litt ustabil ut, om hun ikke respekterer det, når dere gir beskjed! Uff, for en situasjon!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #20 Skrevet 7. oktober 2011 Ja, det er ganske håpløst. Hoper seg jo opp i meg også. Det som er sykt er jo som jeg skrev tidligere at hun har blitt bedre.. da kan dere tenke dere hvordan det har vært? Da jeg var grvid med førstemann ville svigermor gjerne BO hos oss i graviditeten... Æææ.. Samtidig vil jeg ikke høres ut som jeg hater henne, for jeg gjør ikke det. Hun er kjempelfink med barna, og i små doser er hun helt fin å være sammen for meg også. Ja, jeg skammer meg nok litt over at hun ikke har antenner etc men jeg overlever det helt fint. Det er bare dette konstante maset som DREPER meg. Det eblitt sånn at jeg gruer meg til tlf ringer og jeg gruer meg til hun skal komme fordi jeg vet hun ikke går..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #21 Skrevet 7. oktober 2011 Har bare en ting å si, du burde fått årets svigerdatter pris! Aldri om jeg hadde klart å beholde roen på den måten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå