Gå til innhold

Jenta mi ramlet ut av senga :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først av alt - jeg har allerede snakket med legen!

Jenta vår er syk og har ligget litt i senga våres om nettene nå.

Pappaen dro på jobb kl 07 i dag tidlig mens vi enda sov. Så våknet jeg av ett brak en stund etterpå. Da har jenta vår klart å ake seg frem på kanten og ramlet ut :(

Hun hylte til og jeg spratt jo selvføgelig opp og fikk tatt henne opp og trøsta.

Begynte å grine selv og sjekka jenta fra topp til tå. Hun roet seg ganske raskt, etter noen minutter.

Jeg klemte å sjekka overalt, men ingenting brekt eller noe. En liten kul i panna bare.

Ringte legen med en gang og fikk beskjed om at så lenge hun var seg selv, ikke besvimte, spiste og lekte som vanlig så var alt bare bra. De tåler mye de her små babyene. Hun er forresten 10 mnd.

Hun har spist og drukket som vanlig i dag, lekt på gulvet, krabbet rundt og koser seg så jeg regner med alt er bare toppers med henne.

Men jeg lurer på om det er noen andre som har opplevd det her? Gikk det bra med de? Kan de få senskader? Hvis de ikke blir dårlig med en gang så blir de ikke dårlig senere?

Hva med hjernerystelse?

Bekymret mamma her :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår mellomste ramlet utfor sengen 3 ganger uten at noen skade har skjedd. Nå er hun 4 og en fornøyd og blid og oppvakt unge. De tåler mye de små. Man skal jo selvfølgelig passe på så godt som mulig, men jeg tror du kan ta det med ro..

Skrevet

Ja, har dessverre også skjedd med oss. Gikk bra hos oss, fikk ingen kul eller hjernerystelse. Ringe selvfølgelig til legevakten med engang, og fikk samme beskjed som deg.

Du får bare holde øye med henne.

Klem.

Skrevet

For det første, slag mot hode kommer du til å oppleve 100 ganger til:-) Og du kommer til å bekymre deg syk for jenta di. Etterhvert begynner du kanskje å merke når hun har slått seg for hardt.

Du bør kanskje følge litt med utover dagen. Muligens kvelden også. Tviler på at hun har hjernerystelse etter det du forteller. Regelen ved hjernerystelse er å vekke henne annenhver time i ett døgn. Men dette er nok ikke tilfelle for dere.

Ja, jeg har opplevd fall ned fra seng flere ganger. Har også opplevd at jenta ofte faller og slår seg etter at hun begynte å gå. Har blitt noen telefoner til legevakta fra meg ja...

Sengefall har vi vært igjennom mange ganger.. Et tips til å forebygge hodeskader ved fall er å kanskje be samboeren din om å legge dyna på gulvet når han drar så tidlig slik at barnet ihvertfall får en litt mykere landing:-) Har enda ikke hørt om noen som har tatt skade av å falle ned rundt 60 cm, og jenta mi har ihvertfall ikke gjort det. Neste gang går det kanskje bedre med litt mykere landing:-)

Skrevet

Jada, flere ganger. Eldste er 10 år og en oppvakt gutt, ikke noe galt! Minste er også normal:)

Det ble noen kuler, men jeg tok aldri kontakt med lege.

Skrevet

Føler meg som verdens verste mamma og har så dårlig samvittighet :(

Ringte pappaen på jobb og gråt i tlf, han trøstet meg så godt han kunne og var glad jeg hadde ringt lege å sjekka. Han ble jo så klart redd han også, men han hørte jenta flira i bakgrunnen så mente han at alt hadde gått bra.

Har nettopp lagt henne ned for en dupp nå, så får bare sjekke henne med jevne mellomrom.

HI

Skrevet

Jeg har verdens mest uheldige sønn. Han er full turbo og ramler på hodet hele tiden. De er helt imponerte i barnehagen over hvordan det er mulig. Til tross for at jeg river meg i håret og har hjertet i halsen så er han nå 3 år og til tross for ekstreme dunk i hodet tidvis flere ganger i uken er han helt fin!

Dersom det er skjedd noe farlig vil allmenntilstanden hennes være redusert da skal man kontakte sykehuset med en gang. Og husk dersom man tror eller lurer på om allmenntilstanden er endret/nedsatt er den ikke det. Man VET når den er det. Er nok bare det første av mange mange dunk dette :)

Skrevet

Takk for svar jenter :)

Jeg er roligere nå, men gleder meg voldsomt til papsen kommer fra jobb ja :)

HI

Skrevet

Jenta mi har aldri ramlet ut av sengen, men hun har ramlet mye fordi hun var en skikkelig "klatremus".

Den ene gangen ramlet hun ned fra en stol i bhg, og da ble vi litt bekymret fordi hun virket veldig svimmel etterpå. Men da tok vi en tlf til legevakten, og fikk beskjed om å følge med på om hun ble sløvere eller kastet opp. Heldigvis ble hun seg selv etter et par timer, men det var ekkelt mens det stod på.

Legen sa at det ikke er så ofte disse små får hjernrystelse, fordi ting fortsatt er så mykt. Og han var heller ikke bekymret så lenge ungen var våken og ikke kastet opp.

Som du sikkert har skjønt, så skjer det uhell. Og dette er sikkert ikke siste gangen;) Sier heller ingenting om dine egenskaper som mor, så ikke skyld på deg selv.

God klem (vet hvor kjipt det er!)

Skrevet

Går så bra så..Har selv en sprelsk sønn som har kommet seg utenfor kanten på den senga vår 3-4 turer, de gråter jo stygt der og da, men er nok mer av redselen enn smerter. Går jo stortsett bra, om man ser bort fra en blåkul i panna til tider.. Så lenge hun er som ellers, så har det nok gått bra skal du se :)

Skrevet

Har 5 barn her. Alle har ramlet ut av senga flere ggr. De skriker jo som regel mest fordi de våkner av at de ramler i gulvet. Det kan jo skremme vettet av alle.... En liten kul får de ofte. Så tror ikke du trenger å være redd. Jenta skrek jo, da har hun ikke svimt av. Så var nok mest sjokket..

Har selv falt ut av overkøya som lite, og klarte meg fint jeg ;)

Husk at når en faller i søvne, så tar en seg ikke for. Derfor så skader en seg ikke like lett heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...