Gå til innhold

Kyllingfiletmiddagtips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt opp kyllingfilet fra fryseren.. og lurer på om noen har noen gode idèer:)

Hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg alltid gjør!

Marinerer kyllingfiletene i olje og diverse krydder (litt chillipulver, rosmarin, provence/basilikum, annet krydder som er godt - f.eks. litt kyllingkrydder osv.). Tar det jeg har, rett og slett).

Smelter smør og legger så det dekker sånn halvveis i den ildfaste formen. Snurrer serranoskinke rundt fileten og legger i den ildfaste formen. Hakker hvitløk (en god del, det kan tas vekk, ligger kun oppå) og stør over kyllingen og serranoskinken. Gjør det samme med løk, finhakker og stør rundt i formen. Bruker så en pakke med cherrytomater, deler i to og strør over hele den ildfaste formen (lager masse god saft, kyllingen blir utrolig saftig). Lar det steke i omkring 30-35 minutter på rundt 180 grader. Det avhenger av ovnen, men jeg sjekker alltid kyllingen litt før jeg tror den er ferdig, slik at den ikke steker for lenge og mister litt av saften sin. Får den alltid veldig saftig og perfekt, heldigvis.

Til har jeg ofte bernaisesaus (for det er mannen veldig glad i), og steker masse deilig sjampinjong og gjerne kantareller, i smør med smak. Har som regel også varm mais ved siden av.

Serverer sammen med fløtegratinerte poteter (det er det beste), eller hjemmelaget potetmos, couscous eller lignende.

Alltid en slager!

Skrevet

Noe som er skikkelig godt er å lage små lommer i fileten og stikke inn ferske urter (som timian og rosmarin f.eks) og hviløk. Legg i en ildfast form og hell fløte rundt og putt oppi noen smørbiter. Serveres med ris. Ikke kjenpesunt, men skikkelig godt. Det blir saftig :)

Skrevet

Den skal jeg ta med meg, 11.34, høres godt ut det også! Hilsen 11.32.

Skrevet

Tusen takk for flotte innspill! :)

Vann i munnen:)

Skrevet

dette er kjempe enkelt:

*brun filletene på panna

*lag en marinade av litt hvitløk,chilipepper, salt pepper og creme fraiche i en ildfast form

*legg filletene i marinaden og stek de i ovnen på 200 grader i 45 min.

*de siste 15 minuttene river du litt ost på toppen.

serveres med pommes frites, bakte grønnsaker, potetmos eller hva du måtte ønske.

supert!

Skrevet

Kyllingfilet med fløtesaus og båtpoteter, sopp, bacon og salat!!

det fikk jeg lyst på nå!!!!!

Skrevet

Enkelt og veeldig godt! :

Stek kyllingfiletene litt på stekepannen, skjær opp champignon og bacon i biter og surr med en stund, ha over fløte, gjerne en hel boks/3dl

- la surre videre til filetene er gjennomstekt og vesken koker litt inn. Smak til med salt pepper og server med ovns-stekte potetbåter (250 gr, høyt i ovn, pass på - blir fort ferdig/brent på så høy gr men gode!!) og gjerne broccoli til.

Dette er en av våre middags favoritter - kjempegodt! :-) :-)

Skrevet

Jeg gjør det enkelt. Bruner filetene i stekepannen etter å ha krydret dem med salt og pepper og hiver den inn i stekeovnen til de er gjennomstekt. Koker ris og grønnsaker, og koker ut stekepannen for å lage saus mens filetene hviler. Tilsetter først litt vann, deretter en skje creme fraiche og krydder. Middag på 20 minutter :)

Skrevet

Skjær opp kyllingfiletene i strimler, stek dem med salt og pepper.

Kok tagiatelle(bred båndspagetti), rør inn grønn pesto og creme fraiche,

og strø ristede pinjekjerner over. Godtgodt. Hadde det til middag i går og min datter vil ha det igjen i dag :P

Beste av alt er jo at det bare tar max 10 min å lage :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...