Gå til innhold

Samboeren min skriker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min skriker til vår eldste sønn: "Jeg er så drit lei deg" og "*aen så eg hater den ungen"

Hva gjør man som mor da?

Jeg har snakket til min samboer flere ganger over flere år om at han ikke skal gjøre dette,men som dere sikkert forstår uten hell...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars ungen da, tenk hvordan han føler seg å ikke bli likt av sin far!

Snakk med helsestasjonen, ungen blir jo nedbrutt av dette.

Skrevet

Jeg pleier aldri råde noen til samlivsbrudd, men om barna mine måtte leve med sånt hadde jeg flyttet, helt seriøst!

Jeg hadde ringt familivernkontoret så vi fikk en time til samtale, og hadde lagt helt klart frem at om det ikke skjer en forandring skal ikke barnet/barna bo sammen med den mannen. Kanskje kan du få noen gode råd, mannen vil ihvertfall skjønne at du mener alvor.

Han vil også, ikke minst, få høre fra fagfolk at det er direkte skadelig for barn å vokse opp med sånt.

Skrevet

Du lurer på hva du som mor gjør når far mishandler sitt barn psykisk? Får en slutt på det! Ta kontakt med familievernkontoret. Jeg hadde også tatt barnet ut av situasjonen noe som betyr å flytte. Barnet MÅ komme først og siden dette høres ut som om det har pågått over lengre tid bør du gjøre noe raskt. Barn tar skade av å bli behandlet på denne måten!

Skrevet

Jeg er lærer, og hvis et barn eller en mor hadde fortalt meg dette, hadde jeg sporenstreks satt i gang samarbeid med barnevernet. Du kan kontakte dem selv, de har snarveien til familievern osv. At et barn får høre slikt er jevngodt med slag! Det må opphøre med en gang!

Skrevet

Uff dette hørtes virkelig ikke bra ut- for noen av dere !

Er samboeren din også barnets far eller er det stefar? Det er jo like ille uansett, men tenker er det stefar så ville jeg avsluttet forholdet og visst at de ikke ville hatt mer kontakt. Er det derimot barnets far så må det også samtaler til med fam.vernkontor eller familiehus- hva dere måtte ha i nærheten. Det går virkelig ikke ann å snakke sånt til et annet menneske!!

Dette må du ta tak i - for både barnets og din egen skyld!!!

Skrevet

Han gir gutten varige men av å holde på slik!!

Han bryter ned selvtilliten til gutten, og han kommer til å vokse opp og bli en mann som føler seg null verdt!

Huff, stakkars. Jeg får helt vondt inni meg når jeg hører sånt... :-(

Vær så snill og gjør noe!!! Jo før, jo bedre!!!

Skrevet

Da tar man sitt ansvar som forelder og skjermer ungen sin fra denne faren. Antagelig ved å flytte fra ham.

At du har sett på det i flere år kan du skamme deg dypt og inderlig over når du får tid.

Skrevet

Er samboeren din sliten? Trenger han en pause?

Er ungen vanskelig?

Det første jeg tenker er at far mister kontollen som en autonom foreldre, og for å hindre sin egen sårbarhet, skriker han til ungen.

Han trenger muligens hjelp fra psykolog til å sortere tanker og forventninger.

Ta dette opp med han, ikke her! Dette er noe dere må finne ut av sammen. Her vil du få alle slags råd!

Skrevet

Da bør du ta deg sammen og komme deg vekk, du har et ansvar for sønnen din! Har du sett og godtatt dette i flere år, uten å gripe inn? Stakkars gutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...