Gå til innhold

Hvor lenge varte fødselen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nr 1: Startet fredags formmiddag, dro på sykehuset samme natt, lå på sykehuset akk 1døgn før h*n kom. Så litt over 1,5 døgn! Fikk lystgass, sprøyte i skinka og epidural. 2 uker etter termin

Nr 2: Startet på sykehuset, de tok vannet. 4 timer etter var han ute. Fikk lystgass. 4uker før termin!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselen ble i gangsatt grunnet vannavgang uten rier. Jeg var moden, så jeg fikk drypp.

Fra dryppet ble startet tok det 3 timer til babyen var født. Måtte ha drypp hele fødselen, for når de prøvde å skru det av, så forsvant riene.

Dette var to uker før termin :)

Skrevet

Nr 1: 9 timer fra de første merkbare riene(igangsatt)

Nr 2: 1 1/2 time fra jeg skjønte jeg måtte ha rier(startet spontant)

Skrevet

Lengste 9 timer de fire neste var over på under 2 timer:-)

Skrevet

Nr 1, var en uke over termin, nr 2, 3 dager før termin.

Ingen smertestillende ved noen av de. Bortsett fra pudentalblokade før vakuum med nr 1.(det ble bare satt uten at jeg hadde noe jeg skulle sagt)

anonym 10:11

Skrevet

1: 32 timer

2: Nesten 8 timer

3: Ca 5-10 min.

Skrevet

Slimproppen gikk kl. 2 natt til fredag. Kjente at fostervannet også lakk, men trodde det var urin da det var lenge til termin. Riene startet iløpet av morgenkvisten og da dro jeg til legen. Ble sendt i hui og hast til sykehus, og ble lagt rett i fødeseng. Åpningen var da på rundt 4 cm. Kort tid etter kjente jeg pressetrang. Presset ca. 2-3 ganger før jenta ble født.

Fra riene startet til hun ble født tok det rundt 5 timer, men selve fødselen tok bare kanskje 2 minutter.

Skrevet

Nr1: 8 dager etter termin. 12 timer fra jeg våknet av rier på natten til barnet var ute. Var 7-8 av timene på sykeshuet. Ikke smertestillende.

Nr2: 2 dager etter termin. Fikk rier rett før midnatt, dro på sykehuset kl 02 og like før 05 var babyen ute. Hadde gått fortere dersom vannet hadde gått. De tok det til slutt for å få en ende på lidelsene, og da kom han med en gang. Ikke smertestillende.

Skrevet

Begynte etter stripping. 9 timer med stormrier før jeg fikk epidural og drypp for å roe ned riene. Deretter tok det 21 timer til babyen var ute. 1 uke over termin.

Skrevet

Første:

14 timers helvete

Andre:

2 timers "walk in the park" :-)

Hvis jeg hadde vært garantert å få sånne fødsler som andre gang igjen, skulle jeg gjerne gjort det flere ganger!

En helt fantastisk og rå opplevelse, med badekar og akupunktur som eneste smertelindring. Det er den beste opplevelsen jeg har hatt i hele mitt liv:-)

Skrevet

1. 4timer. igangsatt. drømmefødsel til tross for intense rier fra start til slutt. 50min pressing

2. tja.... aner ikke. 4-5timer kanskje?(litt usikker da jeg gikk med modningsrier i over 24timer først. aner ikke når de gikk over til å være fødselsrier) enda større drømmefødsel. selv om denne var lengre så føltes det ikke sånn fordi riene var til å leve med hele veien frem til den siste cm. da blei det intenst. 5min pressing.

ingen smertestillende med noen av dem. flotte og enkle fødsler. Håper jeg får oppleve en til;)

Skrevet

ca 24 timer etter at riene ble merkbare. 8 timer etter at jeg kom til sykehuset. fødte i vann, ingen smertestillende. var vondt men ikke uutholdelig!

Skrevet

Ble satt igang grunnet høyt blodtrykk. Fikk ballong kvelden på termindagen, de tok vannet på morgenen da jeg var moden og hadde 3-4 cm åpning. Fikk ingen rier, så de hang opp drypp. Fra veene startet til han var ute tok det ca. 5 timer. Sinnsykt intens, men heldigvis rimelig kort fødsel.

Skrevet

Fra jeg kom inn på klinikken med 5 cm tok det 6 timer til han var ute. Da hadde jeg hatt rier i omtrent 7-8 timer (til og fra). Tegningsblødning 4-5 timer før det igjen.

Jeg regner min fødsel som 6-7 timer (ettersom det var da jeg hadde 5 cm).

1 gangs fødende og 3 dager etter termin. Fødte uten noen annen smertelindring enn vann (noe jeg er litt stolt over ja :-)

Skrevet

Nr.1 Vannavgang, 6 timer, pressrier 15 min, ikke smertelindring. Tøft psykisk siden det var noe ukjent.

Nr.2 Normal start. 4 timer, pressrier 10 min, ikke smertelindring. Drømmefødsel!

Skrevet

10 timer fra de tok vannet, igangsatt fødsel 2 uker over termin. Hadde ikke overlevd uten epidural!

Fødsel nr. 2 vet jeg ikke enda... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...