Gå til innhold

Til alle dere som føler dere som "verdens verste mamma"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer veldig på....

 

Har dere noen gang:

 

Slått barna deres?

Seksuelt misbrukt dem?

Visst at de blir brukt vold mot eller misbrukt, men valgt å ikke gripe inn?

Brent dem med sigaretter?

Eller på noe annen måte skadet dem fysisk med viten og vilje?

Fortalt dem at de er håpløse og verdiløse, ofte?

Glemt å gi dem mat en dag eller to? Eller mer?

Latt babyen/smårollingen din går med samme bleie noen dager?

Drukket masse alkohol slik at du ble helt dritings mens barnet ditt var hjemme, og kanskje våken?

Eller brukt narkotika når du hadde ansvar for barnet ditt?

Hatt full fest mens barnet ditt har lagt våken og redd på rommet sitt?

Hatt det så ekstremt rotete og møkkete at det kan være direkte farlig for barnet ditt? F.eks med knuste glassbiter?

Nektet barnet ditt kos og nærhet gang på gang på gang?

Eller på annen måte psyket ut barnet ditt gang på gang?

Etterlatt det lille barnet ditt på under skolealder alene hjemme over lenger tid? Kanskje en hel kveld eller natt.

Eller generelt sett neglisjert ditt barns behov over lenger tid?

 

 

Nei, sier du? Du har ikke gjort dette? Vel, da kan jeg garantere deg at du slett ikke er verdens verste mor!

 

Og om du svarer ja... Vel, da håper jeg du selv er klar over at du i hvertfall ikke akkurat er verdens beste mor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det triste er nok desverre at de som føler seg som verdens verste mamma smått. Er ganske gode mødre som grunnet sitt ønske om å være en god mor, får ordentlig dårlig samvitighet når de ikke altid klarer å strekke til.

Samtidig som de som ikke er gode mødre ikke klarer å se selv at de burde gjøre mer for barna. En som slår barna regelmessig vil desvere ofte innbile seg at h*n har rett til det og at det er samfunnet som ikke gjør dette det er noe feil på. Noen som drikker tror ofte at de har kontroll og at andre er pripne.

 

Jeg vil egentlig påstå det at hvis man avogtil føler seg utilstrekkelig som mor. Er det en ganske god indikasjon på at man nok er en god mor. For de disse mødrene nok er mye tilstede for barna i stedet for bare å dekke det absolute minimum.

 

Noen menesker syns de er gode foreldre fordi barna aldri har vært sultne og kalde. Andre menesker dekker alle primær behov hos barna og snakker/leker/leser med sine barn i tilleg, men føler alikavel ikke at de strekker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er mye rett i det du skriver. At det er nettopp de som føler seg som dårlige mødre fordi de får dårlig samvittighet når de ikke får til alt så perfekt som de vil, som er gode mødre. Verre med de som faktisk er dårlige mødre, men ikke har dårlig samvittighet...

 

Men jeg synes likevel noen blir litt vel selvmedlidende og sutrete her inne over hvor utrolig fæle mødre de er, så tenkte egentlig bare å gi ting litt perspektiv med dette innlegget.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...