Gå til innhold

Hvor lang tid tok det fra trykkriene startet til babyn deres var ute?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Førstemann: 1,5 time!

Andremann: 2 pressrier, så det var ikke mange minuttene.

Tredjemann: ca. 15 min. tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann: ca 45 min

Andremann: ca 6 min (to og en halv pressrie)

Tredjemann: ca 10 min (kom med armen inntil hode)

Fjerdemann: ca 7-8 min

 

6 min er veldig raskt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første fikk jeg ikke pressrier så legen måtte dra ungen ut med sugekopp og makt.

 

Andre gangen tok det ca 30 min.

 

Tredje gangen satt ungen fast så det tok nesten en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gangen 15 min

andre gangen 10 min

 

Hadde dårlige rier hver gang, så bare pressa uten rier jeg! Jordmora sa bare når jeg skulle trykke, kjente det ikke selv. Fikk drypp for riene på andremann, det hjalp litt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tok det 2 forferdelige timer med åpningsriene fra 0-10 cm, men etter det skrudde kroppen seg av (jeg var helt utslitt, hadde ikke et sekunds pause, følte at jeg hadde havnet i helvete og ingen kunne hjelpe meg).

 

Hadde èn time med veldig ineffektive pressrier som kom sjeldnere og sjeldnere, fikk så til slutt drypp, og da kom babyen ut etter 25 minutter til.

 

Min store skrekk er, dersom jeg får en til, å ha like ineffektiv utpressingsfase. Følte at hele tykktarmen min skulle komme ut, og at øyeeplene mine skulle sprette ut, så hardt trykte jeg, og likevel kom babyen ingen vei :( Følte også at jeg var glovarm nedentil og merket at jeg kom til å revne, så det var hinsides enhver fornuft for meg å presse da jeg kjente at jeg revnet mer og mer hver gang jeg trykket, og jordmor nekta å klippe.

 

Hadde altså utdrivingsfase på 1 t 25 min. Åpningsriene var det verste helvetet jeg har vært med på (hadde kasta meg ut av vinduet om jeg kunne), og en slik frustrerende utdrivingsfase gjorde bare vondt verre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09:01

 

Åpningsrier fra 0-10cm på 2 timer er jo raskt da eller mente du 2 timer med trykkrier/pressrier fra 10cm til babyn er ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...