kjærlighetpåpinne85 Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Da første mann ble født hadde vi veeeldig lite med penger og ting gikk såvidt rundt. Nå er situasjonen heldigvis bedre og vi kan ta oss råd til litt mer. Så det jeg har litt skyldfølelse for er at jeg ikke fikk kjøpt sånne "minne ting" til førstemann ved fødsel, som jeg nå har lyst til å kjøpe til broren som nettopp ble født.. har sett en rangle i sølv som jeg har så lyst å kjøpe til minsten men får så dårlig samvittighet da jeg ikke kunne kjøpe den til førstemann. og nå er han for stor (17mnd). er det greit å kjøpe f.eks et album eller noe annet istede til førstemann eller er det forskjellsbehandling? behandler dere barna identisk i forhold til gaver? Vil bare gjøre det veldig klart at vi ikke forskjellsbehandler ellers i hverdagen! begge er upriselig høyt elsket!
Trinemor & go'gutten Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 De trenger vel egentlig ikke aa faa det samme. Men det finnes jo saa masse fint i sölv, som kan väre fint for en paa 17 mnd ogsaa. Album som du skrev, sparegris som ser ut som en bamse eller bil, sölvkopp, sölvbestikk...
Lemonia Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Album høres fint ut, men visse forskjeller vil det uansett bli på søsken. Her blir det nok bevisst litt forskjellsbehandling nå mens lillebror er så liten. Eldstemann fikk alltid massevis av gaver til jul og bursdag da han var alene, fordi vi hadde bare ham, vi hadde ingen leker fra før siden han er eldst og dette med leker var en ny verden for oss. . Nå når vi har to kommer ikke lillebror til å få i nærheten av så mye ting til sin første jul som storebror fikk rett og slett fordi vi nå har så mange babyleker og de vokser så fort ut av det. Storebror vil få mye mer enn ham. Ettersom lillebror blir eldre kommer vi ikke til å gjøre forskjell, men akkurat nå når han er så liten synes jeg det er greit.
olla Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 syns ikke du skal ha dårlig samvittighet!! Men skjønner deg jo, men ikke tenk slik. Album er flott! Ellers kan du kanskje forsølve en sko eller en smokk du har etter eldtemann, så blir det også et varig minne??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå