Gå til innhold

Mistet en del av en fylling, hva bør dette koste og ordne??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har gjort dette 2 ganger tidligere og en gang skulle tannlegen ha 1800 kroner, og neste gang ble det 2300 kroner:( Synes det var en fryktelig pris og hadde tenkt og kjøpe meg ny vinterjakke når jeg får lønn snart, men må jo få fikset den tannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg byttet tannlege!!! Jeg har byttet fyllinger mange ganger, aldri betalt over 1000 kroner. Kan du ikke ringe litt rundt til tannleger å sjekke pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde også byttet. Om du bor i nærheten av en større by, som har tannlege studier, så dra til universitetet og få behandlingen gjort mye billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det hørtes dyrt ut men det er et MEN..

Er du fornøyd med tannlegen?

Føler du at h*n er nøye?

 

Jeg tenkte på pengene jeg også, helt til jeg fikk en tannlege som jeg forsto gikk grundig til verks. H*n var genuint opptatt av at jeg skulle ha tennene mine lengst mulig! Plutselig var ikke pengene viktig lengre.

Tannlegene opplyser sjeldent hvorfor de gjør hva de gjør, man må ha litt kunnskap om faget for å forstå. Jeg har noe kunnskap og det er kanskje derfor jeg har endret mening;)

 

Feks. 2300 kr høres masse ut men..

Men måtte h*n ta vekk resten av fyllingen? Var det på siden av tannen? (Mer utstyr og tid - dyrere)

Sa h*n noe om hva slags fylling han brukte? Noen er ferdige fyllinger "på tube", andre må blandes. Det er forskjellige fyllinger pga farge på tennene, alder hos pasienten og holdbarhet. De billigste fyllingene har en holdbarhet på ca 8-12 år, de litt dyrere varer lengre. Dette får man normalt aldri vite. Unge mennesker får normalt de billige fyllingene med fluor. Voksne får fyllinger med større grad av holdbarhet, men ingen varer evig.

Dette var bare et eksempel på ting man ikke vet om faget;)

 

Hvis du mener h*n gjør det beste for dine tenner og at du trives i stolen syns jeg du skal holde på h*n.

Hvis du mener det er dyrt kan det være lurt å gå til kommunal tannlege, de har faste priser som du kan få opplyst på forhånd.

Eller gå til tannlegestudenter på universitetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flere ting som spiller inn her, om fyllingen ligger kronglete til så han bruker mye tid koster det jo mer enn om det er en liten fylling midt på en krone og han bruker bare 10 min på å fikse det...

 

Jeg betalte 1100,- for å få en ny plombe i fjor, men da satt den ned mellom to tenner så han holdt på en stund for å få fikset det.

 

Mannen min fikset en forrige dagen, da måtte nesten halve tannen fjernes fordi den hadde fått en sprekk (derfor fyllingen hadde falt ut), og da betalte han 1500 for å bygge opp tannen igjen.

 

Synes du har betalt veldig mye, men vet selvfølgelig ikke hvor mye jobb det var. Du kan jo bytte tannlege da, er ikke fastpris hos disse så de kan ta ganske forskjellig betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...