Gå til innhold

Silikonpupper - skal, skal ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde minimalt puppestell i utgangspunktet, har så ammet 2 barn i totalt 3 år, og har ingenting igjen. Helt flat, med stygge brystvorter.

Vurderer silikon, selv om jeg har vært fullstendig anti-silikon i all tid.

Jeg vet ikke om jeg tør pga frykt for komplikasjoner etc.

Kan dere som har tatt dele erfaringer?

Blir det ofte trøbbel med implantatene?

Hvor ofte må de skiftes?

Jeg har så elendig selvtillit når det kommer til å være naken, pga dette.

Kroppen forøvrig syns jeg er fin og trives jeg med.

Er så veldig i tvil om hva jeg skal gjøre :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg tenker i så fall ikke å ha kjempestore,

jeg ønsker meg en full B-cup.

HI

Skrevet

Har ingen erfaring enda,men skal om en 3 ukers tid.

Gled-gruer meg.

Skrevet

Jeg har sett litt for mange som har hatt komplikasjoner, så jeg hadde aldri villet gjøre det. Silikon kan gi store helseplager!

Men, du vil alltid høre på positive og negative historier rundt dette, så til syvende og sist er det bare du som må finne svaret.

Jeg ønsker egentlig å "heise opp" mine litt, men faktisk ikke sikker på om jeg vil utsette meg for risikoen med narkose en gang... men vi er alle forskjellige.

Ingen problemer med å forstå at du ønsker å gjøre noe med det, men tror man kommer langt med å gi litt f... holdning - brystene definerer ikke deg som person eller deg som kvinne.

Lykke til - uansett hva du velger! :)

Skrevet

Tok i mai, med samme utgangspunkt som deg. Små, som det etter tre barn var null igjen av.

Er sjeleglad jeg gjorde det. Har gått fra og skjems, til å ikke tenke over kroppen i det hele tatt. Kler meg vanlig, og tåler å se meg i speilet. Føler meg kvinnelig igjen.

Hadde store kvaler selv om jeg skulle gjøre det. Og komplikasjoner er veldig sjelden idag. Du følges godt opp, protesene er veldig bra og inngrepet er gjort som dagpasient. Jeg fikk beskjed om at det vurderes en utskiftning etter 10-15 år, men at man egentlig kan ha de dobbelt av tiden.

Skrevet

Min kusine opplevde det samme som deg. Etter fødselen så kunne en se ribbeina og brystvortene. Hun slet veldig når det kom til å føle seg kvinnelig

I all hemlighet fikk hun operert inn Acup, som passet til hennes kropp, og hun ble kjempefornøyd :) dette er nå snart 16år siden og hun er like fornøyd :)

Lykke til, og gjør hva som er best for deg.....

.....jeg tror at de som oftest kritiserer, er de som egentlig kunne tenkt seg det sjøl, men har ikke pengene til det!

Skrevet

Hva er en "fulll B-cup"??? En full 90B er gansek stort, mens en 65B er ganske lite...Jeg er småbrysta, men bruker 70/75 c/d.......Søstera mi er ganske stor,- hun er 85c...Så akkurat det blir litt dumt og gå ut fra..

Hva bruker du nå,og hva vil du opp i hadde vært greit.

Men nok pirk. Selv om min BH størresle kan virke ok, så er de små, og blir helt flat i trenigns-BH, og må ha innlegg i BH pluss fileter for å få noe som likner kløft..SÅ har tenkt tanken selv noen gang...Men ser på bilder fra tida jeg ammet,- og hadde 80E/F (!!!!!) og finner det lite pent...Store pupper, eller bare pupper som gir kløft ser fort vulgært ut,- på MEG, vel og merke (mulig fordi jeg ikke KAN og kle meg med store pupper, da det var så kortvarig...) ...SÅ jeg lar tingene henge som de gjør, de funker som de skal, så får vi se om jeg pynter på de når det dukker opp flere ting og fikse på evt....Og når en evt operasjon økonomisk sett ikke vil gå ut over ting vi kan gjøre med barna.......

SÅ lenge du er i tvil, så gjør du det ikke, er min mening forresten:o)

Skrevet

75B er vel passende til min kropp. Jeg er 1,65 og veier 55 kg.

I mitt tilfelle så er det ikke snakk om at jeg har noe som helst, og det er til og med ujevn størrelse på dem pga den ene puppen ikke fungerte så bra under amming.

Nå er en helt paddeflat, den andre er også flat men har antydning til en "kant" under.. ehh.. vanskelig å forklare :)

Kort sagt er det lite kvinnelig, rett og slett stygt å se på, vanskelig å få klær til å sitte fint, uaktuelt å gå i bikini og porblematisk å være naken foran en mann.

HI

Skrevet

Jeg opererte meg forrige sommer. Var 75B på ene siden og 75C på andre siden. Endte opp med 75E, og det er akkurat passelig til meg. Jeg er 165 cm og 65 kg til vanlig, og har litt hofter og rumpe, så litt pupper står i stil til resten av meg. Har ikke angret i det hele tatt på at jeg opererte meg. Skulle heller ønske jeg gjorde det tidligere. Implantatene kan sitte helt til du får plager med de. Det vil alltid danne seg kapsling rundt innleggene, og det er først når dette blir plagsomt at du trenger å bytte. Hos noen går det kanskje 10 år, mens hos andre går det 25. Store inviduelle forskjeller her. Før du bestemmer deg helt, så kan du ta en uforpliktende konsultasjon hos en klinikk. Jeg opererte meg hos nobel clinic, og er veldig fornøyd med de. Ellers er fornebuklinikken og colosseumklinikken gode alternaltiver med gode rykter. Velger du en av disse tre er du i gode hender. :)

Skrevet

Jeg tok for et års tid siden. Hadde en liiten A-cup før, og har nå en full B- liten C. Har aldri angret :) Det er en liten, enkel og rask operasjon. Vondt samme dagen, men etter det bare ubehagelig. Jeg er iallefall kjempefornøyd og glad jeg gjorde det. Samboeren min var i utgangspunket HELT imot det. Var nesten sur da jeg kom hjem fra operasjonen. Men han elsker de han også!! Er helt vill etter de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...