Gå til innhold

Hvordan hadde dere det etter keisersnitt? og..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge i forhold til termin man tar ut barnet ved planlagt keisersnitt?

 

Fortell meg deres historier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 dager før.

 

Har slitt endel etter alle min KS. Problemer med å gå, løfte babyen, gå på do, kunne ikke trille tur osv sov. Egentlig ganske sengeliggende de først ukene:( Og selvfølgelig sårsmerter.

 

Men ingen er jo like, noen har lite problemer og andre har betydelig større problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager før :)

null komplikasjoner :)

eneste litt luftsmerter dagen etter ks, men ba om varmeflaske og det hjalp veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dag før, hastekeisersnitt.

 

tok meg vel 2 uker før jeg var skikkelig gangbar pga stort blodtap. slet med løfting, fordøyelsen og luftsmerter lenge. sliter enda og det er 3 måneder siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dato 10 dager før termin, men vannet gikk 15 dager før så da ble det hastesnitt istedenfor planlagt.

 

Jeg grudde meg sinnsykt, men måtte ha snitt pga barnet.

 

Selve snittet gikk kjempefint, men tiden etterpå var helt pyton. Jeg mistet mye blod og måtte ha flere poser med blodoverføring. Tiden på overvåkingen mens spinalbedøvelsen gikk ut var helt forferdelig, jeg følte meg skikkelig dårlig. Svettet, var uvel, svimmel, sinnsykt trøtt og helt i svima. Orket ikke ha babyen hos meg...

 

Da bedøvelsen var ute og jeg hadde fått blodoverføringene følte jeg meg bedre, var litt svimmel, men ellers ok. Smertene var ingenting å snakke om, på forhånd trodde jeg det ville være mye værre. Jeg gikk på do, dusjet, snudde meg i sengen, reiste meg og satte meg, skiftet bleier osv uten problemer fra ca 10-12 timer etter operasjonen.

 

Fikk sinnsyke luftsmerter da luften i buken begynte vandre i kroppen, ble kjempevondt i den ene skulderen, nakken og rundt der. Var mye vondere enn såret! Men det tok bare et døgns tid før all luften var ute.

 

Synes det var slitsomt å ta hensyn til såret, ikke løfte osv. Jeg ville gjerne fyke rundt som jeg pleier, men måtte ta det litt med ro. Mannen var på jobb igjen 4 dager etter snittet og jeg klarte meg helt fint (med fire barn).

 

Såret brukte tid på å gro, det lukket seg ikke 100% og væsket i 5 uker før det var helt tørt og lukket. Ingen betennelse eller smerter, men det var sårvæske og det tok slitsomt lang tid.

 

Jeg er veldig glad det er siste barnet som måtte tas med snitt og ikke første, jeg synes det var en fin opplevelse på operasjonssalen og er veldig glad for at dette alternativet finnes når ungen ikke kan fødes vaginalt, men var såpass pyton at jeg er glad jeg slipper oppleve det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forberedelser ok (kateter, spinal o.l)

Snitt:

Komplikasjoner fra første stund. Blødning både før og etter barn var ute. Livmora var lite samarbeidsvillig og ville ikke trekke seg sammen (atoni). Blodtrykksfall. Kvalme. Gikk heldigvis bra til slutt..

Barsel:

Sikkert normale smerter, ba ikke om mye smertestillende. Slapp pga blodtap, så gikk noen dager før jeg turte å bære min egen baby og også å stå oppreist å skifte på. VELDIG luftsmerter i skulderområdet et par dager. Det var det vondeste av alt faktisk! Gråt og gråt hver gang det dukket opp.

Sår/Arr:

Ingen problemer. Grodde fint. "Lugget" i nederste del av magen i noen måneder etterpå. Hver gang jeg skulle reise meg fra seng o.l.

 

Skal jeg ha flere barn må det bli nytt snitt. Har jeg lyst på flere snitt? Egentlig ikke.. :-/

 

Lykke til! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk satt i gang fødsel 7 dager på overtid, lå i ca 12 timer med harde rier. Hodet hadde ikke festet seg og det kom aldri ned i bekkenet, i tillegg fulgte de nøye med på hjerterytmen til baby, og fant til slutt ut at det ble for mye for baby i magen og fikk keisersnitt.

 

Var litt "groggy" første dagen, men andre dagen når jeg først kom meg opp av senga gikk det veldig fort. Kom meg veldig fort. Dro hjem en uke etter fødsel og da var jeg "så god som ny" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange og gode svar :)

skummelt uansett :)

 

Jeg har funnet ut at jeg er gravid. Men vil absolutt overhode ikke føde.

Har født to ganger og begge ble komplisert og gav meg store smerter i ettertid.

 

Men kan jeg spørre hvordan det er å gå på toalettet etter keisersnitt?

Det er mitt hovedproblem, har problemer nedentil selv om der er 4 år siden sist fødsel.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har gått kjempe fint her! Ingen komplikAsjoner:-) snittet kom tre uker før termin pga babys tilstand.

 

Første dagen var litt tung, nattulig nok, men dagen etter snittet var jeg oppe og gikk og dusjet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22:20 her

 

Ingen problemer med toalettet egentlig, litt ubehagelig i begynnelsen men det gikk fort over. men jeg hadde vansker med å reise meg opp og sette meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to snitt, prøvd å føde til full åpning med begge. Snitt pga ingen fremgang, var nok for smal for mine store barn. Hadde det flott etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...