Gå til innhold

Hvorfor VELGER man å få flere barn når man synes det er mer enn nok stress med det ene man har?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har en venninne som har en jente på snart 2 år. Hun og mannen har det ikke rosenrødt, og krangler nesten hver dag, mye fordi han jobber så mye og har liten tid til familien. Hun synes alt er stress og klager på han hele tiden (har ikke hørt hun si noe positivt om han det siste året, bortsett fra at hun ikke vil være alenemamma). Jenta er skikkelig mammadalt, og noen ganger foretrekker hun andre fremfor faren sin også. Vet at han er veldig glad i venninna mi, men hun bare kjefter på han hele tiden. Skjønner at det er slitsomt å være så mye "alene"om jenta, men....hun vil ikke engang gjøre noe koselig med mannen sin når hun har sjansen, for eks kino ol.

Nå har det valgt å få et barn til, hun er 2 mnd på vei. Jeg er så lei av all klagingen, og skjønner ikke hvorfor de har valgt å få en til når ting er som de er. men men, jeg unner henne flere barn, men burde de ikke ventet litt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tydeligvis fordi de ikke er så egoistiske at de bare tenker på seg selv, men på barnet de allerede har også.

Alle fortjener et søsken, og det er faktisk enklere med to som aktiviserer hverandre enn en som henger i beina på foreldrene hele tiden og må bli aktivisert av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn, og syns til tider det kan være himla travelt. Vi skal nå ha nr. 3. Og det er nok fordi at at the end of the day, så er de verdt alt stresset, disse små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man har vel oftere behov for å blåse ut frustrasjon og ting som ikke er bra, fremfor å si positive ting. Det er derfor slettes ikke sikkert at de har det så fælt som du får inntrykk av.

 

Men jeg har lurt selv også, kan være så sliten, fortvilt og lei når mine to små viser seg fra sin verste side, men likevel ønsker jeg meg en til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...