Gå til innhold

Hva syns dere om dette jentenavnet?? Stålsetter meg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har endelig blitt enig om navn!

Vi valgte et navn som er brukt mye bakover i min manns slekt.

Navnet er:

 

Leanika.

 

 

Min manns oldemor het Nora Leanika. Og hennes mormor igjen het Leanika Wilhelmine.

 

 

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har aldri hørt det før men utrolig nydelig. Litt tungt å uttale i starten, litt sånn at man må smatte litt på det også blir det bare finere og finere :)

 

Go for it sier jeg bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør- liker ikke. Tror du må forklare navet til mange. Men det er jo ditt valg og hvis ikke det plager deg- kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt det før, men utrolig nydelig.

Er ett slikt navn man må smatte litt på men så blir det bare finere og finere :)

 

Go for it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Positiv respons hadde jeg ikke forventet =)

Så hyggelig!!

 

Ja dere som nevner russisk/baltisk har jo forsåvidt rett, det er tsjekkoslovakisk blod på den ene sida av mannens slekt :D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting du bør tenke hardt på før du gir henne dette navnet er at selv om du kjenner flere med det er det mange som ikke har hørt om det før. I tillegg så høres det ikke norsk ut og det er ikke alltid så positivt når hun skal starte i arbeidslivet og sende inn søknader.

Kjenner selv en nordmann med utenlandsklingende navn, med bra utdannelse, men som aldri ble innkalt til intervju engang. Endte med å skifte navn, og da ble det andre boller.

Så et navn skal ikke bare være fint, det skal fungere i det virkelige liv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig det var ganske pent navn når man hadde fått tenkt litt på det. Er som flere skriver litt uvant. Syns egentlig ikke det høres for "utenlandsk" ut, tror det vil passe fint på et norskt barn. Synes det er veldig fint å kunne bruke navn man kan finne bakover i slekten. Og nå virker det jo å være "moderne" med litt uvanlige og gamle navn. Kan gjerne putte på et mellomnavn hvis barnet bare skal ha ett etternavn (syns det kan bli litt for mye med mellomnavn hvis det er to etternavn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...